Foto: Publicitātes foto

Kompānija BMW prezentējusi jaunās paaudzes kompakto apvidus automobili "X1" (U11 – rūpnīcas indekss). Jaunais modelis kļuvis lielāks par priekšteci, turklāt, neskaitot daudzos jauninājumus dizainā, saglabājis līdzšinējo markas stilu ar vienas sekcijas lukturiem. Tāpat šis BMW mazākais apvidnieks pirmo reizi ieguvis simtprocentīgi elektrisko versiju "iX1".

Jaunā "BMW X1" garums ir 4,4 metri, kā arī par 23 milimetriem ir pagarināta tā riteņu bāze. Palielinātie gabarīti salīdzinājumā ar priekšteci ļāvuši panākt ideālu balansu starp sportiskumu un komfortu, apgalvo autoražotājs.

"BMW X1" interjerā ir izliekts 10,25 collu multimediju ekrāns, kas plūdeni savienots ar 10,7 collu ekrānu mērinstrumentu panelī. Tāpat automobilim pieejams speciāls paliktnis viedtālruņa bezvadu lādēšanai.

BMW mazākajam apvidniekam joprojām būs pieejami gan benzīna, gan dīzeļa motori. Bāzes versijā "X1" būs aprīkots ar 136 ZS jaudīgu turbopūtes benzīna četrcilindru dzinēju, bet pilnpiedziņas modifikācijai ir hibrīda spēka agregāts ar 218 ZS, kur šim benzīna dzinējam talkā nāk vēl elektromotors. Transmisija – septiņpakāpju automātiskā "Steptronic". No dīzeļdzinējiem pieejami agregāti ar 150 un 211 ZS jaudu, no kuriem jaudīgākais pieejams ar daļējā hibrīda (MHEV) sistēmu.

Savukārt jaunais "BMW iX1" pieejams tikai vienā versijā "xDrive30". Tas aprīkots ar diviem elektromotoriem, kuru kopējā jauda ir 313 ZS. No vietas līdz 100 km/h šāds apvidnieks paātrinās 5,7 sekundēs un maksimāli sasniedz 180 km/h. Ar pilnībā uzlādētu 64,7 kWh akumulatoru apvidnieks spējīgs nobraukt līdz 438 km distanci. Turklāt BMW sola "iX1" pircējiem pirmo ekspluatācijas gadu bezmaksas uzlādi "Ionity" tīklā Eiropā (Latvijā šī tīkla uzlādes stacijas ir Ādažos.)

Gan iekšdedzes dzinēju "BMW X1", gan elektriskais "iX1" tiks ražots BMW rūpnīcā Vācijā. Tirdzniecībā Eiropā jaunais apvidus automobilis nonāks oktobrī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!