Var iet klasisko ceļu un izvēlēties kādu no gadu gaitā sevi pierādījušajiem "premium" zīmoliem – BMW, "Mercedes-Benz" vai "Audi", tādējādi nepārprotami parādot saviem draugiem un biznesa partneriem, ka bizness iet no rokas. Vai arī – pamēģināt ko jaunu… Šoreiz studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" dodas braucienā ar "Škoda", kas maksā kā dažs labs BMW vai "Mercedes" – tas ir elektriskais "Škoda Enyaq Coupe RS iV".

Šajā ceļojumā raidījums dodas kopā ar vīru, kurš savas dzīves laikā ir paguvis baudīt superzvaignes un elka statusu – Kaspars Daugaviņš kopš 2015. gada bijis Latvijas hokeja izlases kapteinis, piedalījies 10 pasaules čempionātos un trīs olimpiskajos turnīros. Pēc šī gada olimpiskajām spēlēm beidzis karjeru Latvijas izlasē, tomēr spēlē Šveices klubā "SC Bern".

"Škoda Enyaq Coupe RS iV" ir 100% elektroauto, kuru uz priekšu dzen divi elektromotori. Viens no tiem ir novietots auto priekšpusē, otrs – uz aizmugurējās ass. Pateicoties šādam dzinēju izvietojumam, tam ir visu riteņu piedziņa, tajā pašā laikā tās konstrukcija ir gana vienkārša – te nav ne kardāna pārvada, ne ātrumkārbas. Tādējādi arī ekspluatācijā "Enyaq Coupe RS iV" būs krietni lētāks nekā tā benzīna vai dīzeļa auto. Bez tam – arī kilometra izmaksas ir nesalīdzināmi zemākas, jo degvielas cenas pašlaik ir augstākas nekā jebkad.

100 kilometrus ar "Škoda Enyaq Coupe RS iV" var nobraukt, iztērējot vien aptuveni divus līdz četrus eiro atkarībā no elektriskā pieslēguma veida. Ātrajās uzlādes stacijās šī cena pieaugs, bet tik un tā – tā būs nesalīdzināmi zemāka, nekā izmantojot iekšdedzes dzinējus. Turklāt nedrīkst aizmirst ka "Enyaq Coupe RS iV" jauda ir 220 kW (299 ZS) un 100 km/h tas spēj sasniegt 6,5 sekundēs.

"Škoda" gluži kā švamme ir uzsūkusi visu vācu autobūves industrijas burvību un tradīcijas, un ar katru gadu arvien augstākā līmenī, papildinot šīs iestrādnes ar savām idejām un dizaina vaibstiem, piedāvā tās saviem klientiem. Brīžiem pat ir interesanti pavērot un prognozēt, cik tālu "Škoda" "māte" "Volkswagen" ļaus iet šim zīmolam, jo, kā ierasts (vismaz agrāk), šādās kompānijās subordinācija bija jāievēro. Tomēr šodien, ja aizklāsiet markas emblēmu, patiešām būs grūti pateikt, vai šis ir VW, "Škoda", SEAT vai pat "Audi".

Interesanti, ka šī auto bateriju bloks tiek ražots Eiropā, "Škoda" galvenajā ražotnē un tiek izmantots visos pārējos VW grupas ražotajos elektroauto, kas būvēti uz MEB platformas. Tas arī palīdz nodrošināt lielāku neatkarību komponenšu piegādē, kas, kā zinām, var būt sarežģīti garākās piegādes ķēdēs.

Runājot par uzlādi, šo auto iespējams lādēt arī mājās. Protams, to iespējams paveikt, izmantojot arī standarta 220V kontaktligzdu, bet tas būs ilgi. Taču var izmantot šī auto cenā iekļauto portatīvo lādētāju (sava veida miniatūru "Wallbox") – tas domāts izmantošanai savienojumā ar trīsfāzu jeb 380V elektrības pieslēgumu. Savukārt ātrajās uzlādes stacijās 80% uzlāde akumulatoram aizņems nedaudz vairāk par pusstundu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!