Foto: Pexel.com, Artem Beliaikin
Rīdzinieki, lielākās pilsētās mītošie ilgus gadus zināmā mērā ir bijuši privileģētā stāvoklī – plašs visdažādāko preču piedāvājums atšķirīgās cenu kategorijās pieejams būtībā tepat, "aiz stūra". Savukārt mazākās apdzīvotās vietās izvēle līdz šim ir bijusi nekāda vai "bēdīga".

Covid-19 pandēmija mudināja cilvēkus iegūt jaunas prasmes, tostarp iepirkties tiešsaistē. Līdz ar to zīmoli sasniedza arī tos, kas par tiem īsti nebija zinājuši, cilvēkiem pavērās iespējas tikt pie kārotā arī tad, kad viss bija ciet. Un šāds iepirkšanās modelis noteikti saglabāsies. Taču cilvēki tagad vēlas šo plašo piedāvājumu, zīmolus, iepirkšanās pieredzi turpināt klātienē.

Portāls "Delfi" izzina iemeslus, kāpēc Latvijā zīmoli pārsvarā ir sastopami galvaspilsētā, un vērtē, kādas ir to iespējas izplesties reģionos.

Kaļ plānus


"Šobrīd redzam tendenci, ka veikali, kuri nodrošina apavu, apģērbu piedāvājumu, drosmīgi ienāk reģionos un izskata iespējas pat tādās mazākās pilsētā kā Talsi, Tukums, Balvi," piemērus nosauc konsultāciju kompānijas "Colliers" Tirdzniecības platību nodaļas direktore Jevgeņija Kiseļova.

Mazākās pilsētās ir gatavi paplašināties t.s. zemo cenu, atlaižu veikali. "Piemēram, "Pepco" veikali ir atvērti Balvos, Gulbenē, Līvānos. Tas iedrošina arī citus zīmolus izvērtēt attīstības iespējas reģionos," viņa stāsta, norādot, ka līgumu slēgšanas procesā ir atsevišķi apavu tirgotāji, kuri nolūkojuši Liepāju, Valmieru, Daugavpili. Arī veikali no mājas preču segmenta vērtē iespējas izveidot papildu tirdzniecības vietas, kā arī interneta tirdzniecības preču izsniegšanas punktus un klientu servisa centrus, kur varētu pieņemt pasūtījumus.

To apliecina arī zīmolu pārstāvji. SIA "LPP Latvia" paspārnē ir modes preču zīmoli "Reserved", "Sinsay", "Cropp", "House" un "Mohito". Uzņēmuma nomas projektu vadītājs Alberts Aigars atgādina, ka tas Latvijā darbojas kopš 2002. gada un līdz šim visi uzņēmuma pārstāvētie veikali ir darbojušies tikai Rīgā. "Savu 20. jubilejas gadu "LPP Latvia" iesāka ar vērienīgiem attīstības plāniem tieši reģionos. Jau šobrīd tiek gatavota demokrātisko cenu zīmola "Sinsay" veikalu atvēršana Cēsīs, Daugavpilī un Jēkabpilī

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!