Foto: Publicitātes foto

Apģērbu veikala "Butterfly" saimniece un zīmola seja Elīna Didrihsone saņēmusi vēsti no Patērētāju tiesību aizsardzības centra (PTAC) saistībā ar mirkļbirkas #reklāma nelietošanu sociālajā tīklā "Instagram", kurā Didrihsone aktīvi reklamē savas ģimenes biznesu – no ārvalstīm ievestus tekstilizstrādājumus.

Kā "Telegram" kanālā vēsta Didrihsone, PTAC viņai sabojājis 28. jūnija rītu. "Tas ir superstulbi! Tagad man katram savam storijam, kurā ieminos par "Butterfly", ir jāmočī klāt haštags "reklāma"! Tas man liekas ļoti neloģiski, jo manā gadījumā man neviens par to nemaksā, man tas nav uzdāvināts, tas ir pašas nopelnīts," PTAC aizrādījumu saistībā ar reklāmas fakta nenorādīšanu komentē veikala saimniece.

Didrihsone atzīmē, ka gadījumos, kad viņa reklamē pašas biznesu, nevis kāda cita uzņēmuma lietu vai pakalpojumu, norādīt to kā reklāmu neesot loģiski. Tāpat viņa uzskata, ka valsts iestādes ar savām darbībām nomērdē cilvēkos jebkādu vēlmi attīstīt savu biznesu. "Viss tiek nomaksāts tik daudz, ka liekas – ārprāts, kur nu vēl vairāk! –, bet tad tu saņem šādas vēstules, kur tevi grib pa**āzt vēl. Mēs ar to esam saskārušies diezgan daudz – esam norijuši, maksājuši visu, ko valsts grib, bet viņi nenāk pretī," uzņēmējdarbības sūro pusi raksturo influencere.

Veikalniece pauž neizpratni, ka PTAC grasās viņai piemērot sodu par pašas veidotu un vadītu "Instagram" kontu. Didrihsone uzsver, ka ir "citādāks influenceris" nekā visi pārējie, jo reklamē tikai savu rūpalu; ja viņai būtu samaksāts par reklamēšanu, viņa to būtu gatava arī norādīt saturā. Didrhsones ieskatā, šādi likumi par pašam piederoša produkta reklamēšanu nepastāv nekur citur pasaulē.

Kā portālam "Delfi" paskaidroja PTAC, Didrihsone tiešām šobrīd atrodas iestādes redzeslokā, taču pagaidām nekādi lēmumi vai sodi nav pieņemti. "Esam aicinājuši labprātīgi novērst pārkāpumus, kas saistīti ar komerciālās informācijas nenošķiršanu no personīgās informācijas, komunicējot ar saviem sekotājiem sociālo mediju vietnēs. Pašlaik izskatām lietu par komercpraksi, sodu neesam piemērojuši. Pārsvarā gadījumu influenceri sadarbojas un novērš neatbilstības," skaidro PTAC komunikācijas daļas vadītāja Sanita Gertmane.

Kā norāda PTAC, tam viena no uzraudzības prioritātēm jau vairākus gadus ir influenceru mārketinga uzraudzība, pastāvīgi pievēršot uzmanību dažādiem influenceriem: "It sevišķi tiem, kuriem ir liels sekotāju skaits, jo tas nozīmē arī būtiskāku ietekmi uz patērētājiem," skaidro iestādē.

Elīnai Didrihsonei instagramā seko vairāk nekā 97 tūkstoši cilvēku, bet viņas veikala kontam ir vairāk nekā 27 000 interesentu. Abu profilu saturu lielākoties rada un veido viņa, bet pats uzņēmums pieder vīram Naurim Didrihsonam.

Iepriekš par mirkļbirkas #reklāma nenorādīšanu sodītas, piemēram, Katrīne Sauliete un Adriana Miglāne.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!