Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI
Jau vairāk nekā mēnesi degvielas cenas gan benzīnam, gan dīzelim ir pārsniegušas psiholoģisko divu eiro robežu par litru. Tādējādi šobrīd degviela pie mums maksā tikpat vai pat dārgāk nekā bagātajās rietumvalstīs, vienīgi pirktspēja joprojām nav vēl tādā līmenī. Tik straujš degvielas cenu pieaugums liek pārdomāt ikdienas tēriņus un arī, dodoties garākā pārbraucienā, izskatīt ja ne alternatīvus transporta veidus, tad vismaz pārplānot izdevīgāku maršrutu.

Piemēram, šajā nedēļas nogalē Kurzemes piekrastē notiek dažādi zvejnieksvētku pasākumi, un, braucot uz tiem no Rīgas ar automobili, vietā ir izmaksu jautājums – vai braukt pa ierasto Jūrmalas apvedceļu, vai arī tomēr samaksāt divu eiro iebraukšanas maksu Jūrmalā un uz Talsu šosejas izbraukt pa taisno. "Delfi" šo dilemmu nolēma pārbaudīt praksē un devās ceļā pa abiem maršruta variantiem, lai pārliecinātos, kurš no tiem ir ekonomiskāks.

Divu eiro maksa par iebraukšanu Jūrmalā atbilst precīzi viena litra degvielas izmaksām. Lai uz šo īsāko maršruta variantu līdz Talsu šosejai "atpelnītu" šos divus vai vēlams pat vairāk eiro salīdzinājumā ar braukšanu pa "bezmaksas" Jūrmalas apvedceļu, automobilim jābūt diezgan "ēdelīgam", jo uz šī aptuveni kopumā 20 kilometru maršruta garuma atšķirība no Jūrmalas caurlaides līdz Talsu šosejai Kauguros caur pilsētu vai pa apvedceļu ir septiņi kilometri.


Ņemot vērā, ka jaunākie autodīleru demonstrācijas automobiļi mūsdienās jau ir vai nu hibrīdi, vai nu simtprocentīgi elektromobiļi, praktiskajam eksperimentam "Delfi" izvēlējās diezgan apetītlīgu lietoto automobili – 2000. gadā "Jaguar" ražoto modeļu flagmani "Daimler Super V8", kas ir aprīkots ar četru litru V8 kompresormotoru un piecpakāpju automātisko pārnesumkārbu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!