Šoreiz studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" aplūko automobili, kas sevī apvieno sedana, universāļa un apvidus automobiļa dizaina vaibstus; automobili, kura salonā valda miers un klusums; automobili, ar kura palīdzību kompānija "Citroen" cer atgriezties pie lielajiem auto. Tas ir "Citroen" jaunais flagmanis "C5 X".

Vizuāli "C5 X" izskatās pēc īsta milža. Būdams 4,8 metrus garš, 1,87 metrus plats un 1,48 metrus augsts, gabarītu ziņā jaunais modelis atrodas tieši D segmenta centrā. Savukārt, runājot par tā piederību kādai konkrētai auto klasei, – šajā mirklī varam pat nedaudz samulst. Limuzīns ar hečbeka aizmuguri, lielu bagāžnieku (tā ietilpība ir no 545 līdz pat 1640 litriem ar nolocītu aizmugurējā sēdekļa atzveltni), melnas plastmasas uzlikām uz spārniem, kā arī paaugstinātu klīrensu kā kārtīgam džipam. Vārdu sakot, šajā automobilī "Citroen" inženieri ir vēlējušies apkopot visu to labāko (un arīdzan pieprasītāko), ko autobūve mūsdienās spēj sniegt saviem klientiem.

"C5 X" ir pieejams gan ar klasisku benzīna dzinēju, gan uzlādējamā hibrīda versijā. "Plug-in Hybrid" modeļa jauda ir 225 ZS, un tas ar pilnu uzlādi 100% elektriskajā režīmā spēj veikt 50 km. Maksimālais braukšanas ātrums, izmantojot elektropiedziņu, ir 135 km/h, savukārt, ja nepieciešams doties garākos braucienos, talkā nāks iekšdedzes dzinējs – turklāt arī šādu braucienu laikā elektromotors palīdzēs maksimāli samazināt kopējo degvielas patēriņu.

Raidījuma testa auto ir aprīkots ar 1,6 litru turbo benzīna dzinēju ar 181 ZS jaudu; neskatoties uz savu it kā niecīgo darba tilpumu, tas ir gana nasks un atsaucīgs. Runājot par "C5 X" gaitu – tā ir plūdena un nomierinoša. Tam ir ērti sēdekļi (gluži vai tādi kā mazi dīvāniņi mājas viesistabā), priekšējie un aizmugurējie sānu logi ar speciālu akustisko pārklājumu, un arī tā balstiekārtas regulējums ir maksimāli tendēts komforta virzienā.

"Citroen Advanced Comfort" aktīvā balstiekārta tīri labi prot sadzīvot ar ceļa nelīdzenumiem un grambām, turklāt "C5 X" ir krosovera cienīgs klīrenss. Tādēļ, lai arī tam ir tikai priekšējo riteņu piedziņa, var ar to doties arī tuvāk dabai.

"C5 X" ir visnotaļ moderns auto, tā salonā atrodami gan milzīgi digitālie displeji, gan projekcijas ekrāns priekšējā vējstiklā. Tam ir 360 grādu apkārtskata kamera un "C5 X" spēj piedāvāt arī otrā līmeņa pusautonomo braukšanu, kas atbilst spēkā esošajiem likumiem. "Highway Driver Assist", kas apvieno adaptīvo kruīza kontroli ar "Stop & Go" funkciju un joslas ievērošanas asistentu, spēj auto vadīt teju patstāvīgi – tas nozīmē, ka autovadītājam vairs nav jāregulē braukšanas trajektorija un ātrums, jo transportlīdzeklis to spēj paveikt pats.

Papildus tam "C5 X" ir bezkontakta atslēgas piekļuves sistēma, kas atbloķē durvis un ļauj iedarbināt dzinēju, sajūtot vadītāja tuvošanos. Durvis tiek automātiski nobloķētas, tiklīdz vadītājs no automašīnas attālinās.

"Citroen C5 X cena ir no 31 990 eiro, raidījuma sižetā redzamais testa auto maksā 40 tūkstošus eiro, bet "plug-in" hibrīda ar 225 ZS jaudu cena ir ap 50 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!