Latvijas autosportists Roberts Vītols gaidāmajā nedēļas nogalē startēs Biķernieku trasē gaidāmajā "Ferratum World RX of Rīga-Latvia", kur startēs RX2e klasē.

Pasaules rallijkrosa čempionātā ("World RX") šosezon prestižākā ir RX1e klase, kur ir jaudīgākie spēkrati, kas apveltīti ar ātrāko paātrinājumu kāds līdz šim pieredzēts trasēs – līdz 100km/h lielam ātrumam tās var paātrināties nieka 1,8 sekundēs jeb ātrāk kā "Formula 1". Apzīmējums "RX2e" tiks izmantots vēl vienam elektrisko automobiļu čempionātam, kurā tiek izmantotas identiskas viena ražotāja sagatavotas automašīnas.

Vītola debija FIA RX2e čempionāta ieskaitē tika apstiprināta tikai šonedēļ, par ko pilots bija priecīgs.

"Liels prieks būt starp sacensību dalībniekiem Biķerniekos, kas ir viena no labākajām trasēm pasaulē, gan no skatītāju, gan braucēju viedokļa. Zvans pirmdienas rītā pamatīgi izmainīja nedēļas plānus, tikai vakar sakārtojām visus papīrus, un te nu mēs esam," viņš sacīja preses konferencē.

"Sporta automašīnā pēdējoreiz sēdēju gada sākumā. Arī papildus testi mums nav bijuši, taču visu karjeru esmu braucis tikai ar tām iespējām, kas sniegtas sacensību laikā. Domāju, ka tas norūda vēl labāk. Iespējas ielēkt šai ritenī ir bijušas arī iepriekš, bet allaž kaut kas pietrūcis. Un tad, gadā, kad uzmanību vairāk veltu lietām ārpus sporta, saņēmu šādu piedāvājumu, kuru nevarēju neizmantot," pavēstīja Vītols.

Iepriekš bija zināms, ka Eiropas čempionāta "Euro RX1" klasē startēs Jānis Baumanis un Ronalds Baldiņš. Baumanis šajā sezonā pārstāv Zviedrijā bāzēto "#YellowSquad" komandu, un viņš uz starta stāsies ar "Peugeot 208 RX1" automašīnu.

"Komandu pazīstu jau kopš 2014. gada, kad iepazināmies ar Kenetu un Timiju Hanseniem un sākām komunicēt par startiem Eiropas un pasaules čempionātos. Arī komandas vadītājs Ēriks Farens ir precējies ar latviešu meiteni un bieži viesojas Latvijā," stāstīja Baumanis. "Salīdzinot ar citiem auto, ar kuriem esmu startējis iepriekš, braukšana ar šo "Peugeot" mašīnu ir sarežģītāka, jo ir iespējams bremzēt vēlāk. Bremzes pedālis ir stingrāks, arī pagriezienos var doties ar lielāku ieejas ātrumu, var ātrāk spiest gāzi grīdā, jo tai brīdī aizmugure "nemūk prom". Septiņus gadus nācās ar šo sadzīvot un pielāgoties, bet tagad nākas atgūt "iekavēto". Citādāka ir arī automašīnas starta procedūra, tā ir trīs reizes garāka, bet visu izdarot precīzi, no starta iespējams aizšauties kā bultai."
"Pagājušais gads iedeva pamatīgu dzinuli," Baumanis turpināja. "Man aizmugurē ir laba komanda, taču konkurenti ir spēcīgi – Antons Marklunds, kurš ir testējies Rīgā, un kuram visi starti ir vienādi lieliski. Esmu pieradis pie šīs trases, un man ir visas kārtis, lai sasniegtu ļoti labu rezultātu svētdienā."

Savukārt Ronalds Baldiņš Biķernieku trasē paredzētajās sacensībās pievienosies EKS komandai un startēs ar jaunākās paaudzes "Audi S1 EKS RX quattro".

"Sapnis jau tika lolots kopš pirmā gada, kad Rīgā notika posms. Gājis ir visādi, bet beidzot tas ir piepildījies. Cerams, ka mašīna nebūs kosmosa kuģis, kuru nezinu kā palaist. Stūre un pedāļi ir, centīsimies tikt galā. Vairāk esmu uztraucies preses konferencē kā trasē. Jādod tik virsū, viss būs atkarīgs no manis. Braucu sacensties, jebkurš vēlas finišēt pirmais. Nav svarīgi, vai tās ir lielas vai mazas sacensības, mērķi ir tie paši – maksimāli labs rezultāts," pirms gaidāmās debijas Eiropas čempionāta Euro RX1 ieskaitē uzsver Ronalds Baldiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!