Kā padarīt jau tā iekārojamu spēkratu vēl iekārojamāku? Droši vien šī doma ilgu laiku nelika mieru "Cupra Formentor" radītājiem... Bet tad kādam ienāca prātā – kā būtu, ja šajā auto ievietotu 390 ZS jaudīgu piecu cilindru turbo dzinēju un pilnpiedziņas sistēmu no jaunākās paaudzes "Audi RS3"? Rezultātā "Formentor VZ5" ir jaudīgākais pārdošanā esošais "Cupra" modelis.

Jaudīgo "Cupra Formentor VZ5" studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" vērtē kopā ar cilvēku, kurš patiešām zina, kādu prieku auto vadītājam spēj sniegt "Audi" radītie piecu cilindru dzinēji. Ivars Velme ir rallija pilots, auto entuziasts, kurš savām rokām uzbūvējis B grupas rallija automašīnu "Audi Quattro A2". Šobrīd Ivars strādā pie sava sapņa piepildīšanas – unikāla projekta "Audi S1 E2". Te jāpiebilst, ka pasaulē oriģināli saražotas tikai 20 šādas automašīnas un arī to replikas skaitāmas vien desmitos.

No ārpuses "VZ5" izskatās teju kā standarta "VZ" ar 310 ZS un pilnīgi iespējams, ka tos spētu atšķirt tikai īsti lietpratēji. Jaudīgākajam ir lielākas gaisa ventilācijas atveres priekšējā bamperī, zemāka piekare, pamatīgi 18 collu bremžu diski, iespaidīga paskata difuzors aizmugurē, atšķirīgas formas izpūtēja uzgaļi un citi knifiņi, kas padara šo auto unikālu.

Iedarbinot "VZ5" dzinēju, uzreiz ir skaidrs, ka šī ir īpaša "Cupra". 390 ZS jaudīgais dzinējs murrā nodevīgi ritmiskā tonī, un šo skaņu nav iespējams sajaukt ne ar ko – un tā ir īsta (tā netiek pastiprināta caur auto stereo sistēmu). Patiesībā šīs murrājošās skaņas noslēpums slēpjas cilindru darba secībā "1-2-4-5-3".

Vēl interesantāku šo auto padara fakts, ka tajā izmantota "torque splitter" tehnoloģija (tāda pati kā "Audi RS3"). Pateicoties tam, "Cupra Formentor VZ5" spēj katram no riteņiem novadīt atšķirīgu griezes momentu, tādējādi uzlabojot vadāmību līkumos un saķeri sliktos laika apstākļos. Šī sistēma aprīkota ar diviem elektroniski kontrolējamiem daudzdisku sajūgiem (pa vienam katram ritenim) un tas nodrošina, ka pareizais griezes momenta daudzums tiek optimāli un nepārtraukti sadalīts starp riteņiem.

Mainot auto iestatījumos braukšanas režīmus, var pielāgot šo auto gan ikdienas satiksmei – padarīt klusāku un rāmāku –, gan padarīt to krietni "asāku" un nevaldāmāku. Piemēram, "Drift" režīmā lielāko daļu no 480 Nm griezes novadot tieši aizmugurējai asij. Aktivizējot šo režīmu, automātiski tiek atslēgta auto stabilitātes kontrole jeb ESC, ļaujot ar "VZ5" baudīt sānslīdes.

Lai tiktu pie šī auto, būs nedaudz jāpiepūlas – un te nav nedomāts, ka tas ir vienkārši dārgs un lai to nopelnītu, ir daudz jāstrādā. "Cupra Formentor VZ5" sākotnēji bija paredzēts izgatavot 7000 eksemplāru ierobežotā sērijā, no kuriem tikai pieci nonāktu Latvijā – tie visi tika pārdoti dažās dienās. Tomēr pircēju intereses dēļ par šo auto septembrī būs iespējams pasūtīt vēl piecus limitētās sērijas "Formentor VZ5".

Starp citu, vai zināt, ko nozīmē burtu salikums "VZ" šī auto nosaukumā? No spāņu valodas vārda "veloz", tas nozīmē "ātrums" vai vienkārši "ātrs". Un šīs auto patiešām ir ātrs. 100 km/h tas spēj sasniegt nieka 4,2 sekundēs.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!