Foto: Kārlis Dambrāns, DELFI
Līga Zelčāne un Justs Krapāns ar zīmolu "Dzīvotne" veido terārijus – patstāvīgas augu un sūnu sistēmas stikla traukos, kas aizceļo arī ārpus mūsu valsts robežām. Šobrīd uzņēmumā jau sāk gatavoties Ziemassvētku laikam, kas tam ir visienesīgākais, jo produkts ir iecienīts kā dāvana.

Katrs augu terārijs ir roku darbs, tāpēc identisku produktu nav. 

Sarunā ar "Delfi Bizness" jaunie uzņēmēji stāsta, kā radusies un attīstījusies biznesa ideja, kāpēc biznesu pārcēluši no Zentenes uz Rīgu, kas ir lielākie izaicinājumi, attīstot savu uzņēmējdarbību, un kā ar savu produktu ieiet jaunos tirgos. 

Pamatienākumu avots

Līga un Justs ir partneri dzīvē un biznesā. Justam jau pirms "Dzīvotnes" ir bijusi pieredze kā uzņēmējam, attīstot saldumu projektu "Šokolādes instrumenti", savukārt Līgas piemērs biznesā ir viņas tētis, kurš vienmēr uzsvēris, ka galvenais ir ticēt savai idejai – tad arī viss izdosies. Līgai lieti noder arī studijās attīstītā radošā domāšana un līdzšinējā darbā iegūtās mārketinga zināšanas. "Dzīvotne" "dzimusi" no pašu un ģimenes locekļu aizraušanās un mīlestības pret dabu. Šobrīd "Dzīvotne" Justam un Līgai ir pamatienākumu avots.

Par augu terārija principu viņi uzzinājuši pirms kādiem septiņiem gadiem, ieraugot internetā klejojošu fotogrāfiju. "Gribējās to pārbaudīt pašiem. Sākām lasīt, pētīt un iedziļināties, mājas apstākļos tapa pirmais produkta prototips, un pārliecinājāmies, ka tas darbojas. Pirms trim gadiem, spītējot pandēmijas ierobežojumiem, nolēmām "Dzīvotnes" ideju pārvērst biznesā. Protams, ir bijis milzum daudz eksperimentu, kļūdu un to labojumu, līdz esam nonākuši līdz šim augu terārija veidolam.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!