Runājot par automobiļu stiprajām un vājajām pusēm, nekas nav labāks par attiecīgā auto modeļa īpašnieka pieredzes stāstu. Šoreiz studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV" viesojas kompānijā "Grifs AG", kuras autoparkā ir atrodami arī vairāki simtprocentīgi elektriskie "Hyundai" apvidnieki "Kona Electric".

Ja mēs salīdzinām "Hyundai Kona" un "Kona Electric" cenas, elektriskais brālis, protams, ir dārgāks. Bāzes izpildījumā tas maksā 35 490 eiro, bet ar 204 ZS jaudīgu motoru un 64 kWh akumulatoru – 42 190 eiro. Iepretim tie ir 18 090 līdz pat 30 000 eiro "Konda" iekšdedzes dzinēju versijās. Tātad starpība ir jūtama, tomēr, kā izrādās praksē, ekspluatācijā elektriskā "Kona" ir lētāka.

"Pirms trim gadiem regulāri sākām rēķināt, kurā brīdī elektromobilis kļūst rentablāks par tradicionālo iekšdedzes auto. Jau pirms pusotra gada aprēķinos ievērojām, ka vismaz teorētiski elektroauto iegāde mūsu gadījumā atmaksātos. Rezultātā šobrīd mūsu autoparkā elektriskā "Kona" ir vairāk nekā gadu," pieredzē dalās Roberts Lukss, "Grifs AG" tehniskā departamenta direktors.

"Mūsdienās elektromobiļu tehnoloģijas ir ievērojami progresējušas, tie vairs nav 50 vai 100 kilometri, ko var nobraukt ar pilnu uzlādi. Atkarībā no akumulatora ietilpības sniedzamība sasniedz pat 400 kilometru un vairāk. Protams, sākumā bija bail, īpaši par pirmo ziemu, kad visu laiku jāsilda arī salons, vai ar elektromobili varēs patrulēt pilnu darbadienu bez atkārtotas uzlādes. Teorijā aprēķini uz papīra vedināja domāt, ka mums tas izdosies un, par laimi, arī praksē tas apstiprinājās," stāsta Lukss.

"Mūsu aprēķini liecināja, ka, mēnesī nobraucot vairāk nekā 1300 kilometru, "Kona" ar iekšdedzes dzinēju un modifikācija ar elektromotoru, rēķinot gan iegādes cenu, gan ekspluatācijas izmaksas, ir paritātē. Tādējādi katrs nākamais kilometrs virs 1300 km nobraukuma mēnesī elektromobilim rada tikai ietaupījumu, jo viena kilometra izmaksas elektromobilim ir zemākas nekā iekšdedzes automašīnai," skaidro "Grifs AG" tehniskā departamenta direktors.

"Kona Electric" motors ir novietots uz priekšējās riteņu ass un tam ir priekšējo riteņu piedziņa. Ja atslēdz pretizslīdēšanas sistēmu, tad 204 ZS jaudīgajā versijā ar to var "pakūpināt riepas" tūlītējā maksimālā griezes momenta dēļ un līdz 100 km/h paātrināties 7,9 sekundēs. Savukārt bāzes izpildījumā elektriskā "Kona" ir krietni mierīgāks auto – 136 ZS, un arī tā akumulators ir teju uz pusi mazāks.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!