Foto: Shutterstock
Latvijas autovadītāju vidū vēl joprojām vispopulārākie ir dīzeļdzinēja un benzīna dzinēju automobiļi. Lai gan elektroauto un hibrīdauto vēl nav plaši izplatīti, aptaujas dalībnieki bija izteikuši vēlmi nākotnē iegādāties tieši šādus auto, liecina "If Apdrošināšanas" veiktās aptaujas dati.

Aptaujas rezultāti parādīja, ka lielāko daļu Latvijas autoparka veido automašīnas ar dīzeļa (61%) un benzīna dzinēju (46%). Sešiem procentiem mājsaimniecību ir automašīnas, kas darbojas ar sašķidrinātu LPG gāzi, 3% ir hibrīdauto (bez elektrouzlādes iespējas), savukārt viens procents mājsaimniecību pārvietojas ar CNG dabasgāzi darbināmās automašīnās.

"Izteiktas tendenču izmaiņas mēs neredzam jau vairāku gadu garumā. Lai gan popularitāti tirgū gūst gan hibrīdautomašīnas, gan elektromobiļi, tomēr, kā parāda arī aptaujas dati, vēl joprojām vispopulārākās pie mums Latvijā ir tieši dīzeļdzinēju un benzīna dzinēja automašīnas. Te gan jāpiemin, ka ļoti līdzīga situācija ir arī Lietuvā (dīzeļdzinēji – 71%, benzīna dzinēji 34%), bet Igaunijā populārāki ir benzīna dzinēja automobiļi – 62%, savukārt automašīnas, kas darbināmas ar dīzeļdzinēju, ierindojas otrajā vietā (47%)," norāda Roberts Skrupskis, "If" KASKO produkta vadītājs.

Kā nākamo Latvijas iedzīvotāji apsver iegādāties automašīnu, kas darbināma ar dīzeļdzinēju, hibrīdautomobili (22%), benzīna dzinēju (16%), elektroauto (10%), ar LPG vai CNG gāzi darbināmu automašīnu (4%), bet 26% respondentu vēl nav apsvēruši nākotnes auto izvēli.

Uzdodot jautājumu, kāda dzinēja automašīnu jūs izvēlētos, ja tās visas maksātu vienādi, visizplatītākā atbilde bija, ka tādā gadījumā izvēle būtu par labu hibrīdautomašīnai (30%) vai elektroautomobilim (21%). Salīdzinājumam – auto ar dīzeļdzinēju izvēlētos tikai 15% un automobili ar benzīna dzinēju 14% Latvijas mājsaimniecību.

"Pēc "If" KASKO datiem varam spriest, ka privātpersonu segmentā šī gada pirmajos deviņos mēnešos tika apdrošināti par 50% vairāk elektrisko automašīnu nekā šajā pašā periodā pērn. Esam novērojuši arī tendenci, ka Latvijā tiek ievestas jau lietotas elektroautomašīnas no lielākajām Eiropas valstīm, galvenokārt Vācijas. Šo skaidrojam ar elektroauto ekspluatāciju tieši Rīgā, kur šīm automašīnām ir vairākas priekšrocības – bezmaksas stāvvietas, brīva pārvietošanās pa sabiedriskā transporta braukšanas joslām, kā arī vieglāka piekļuve uzlādes stacijām," situāciju raksturo Skrupskis.

Jāatzīmē, ka no šī gada janvāra līdz augustam ir iezīmējušās arī tendences saistībā ar KASKO apdrošinātā elektrotransporta TOP: "Mēs redzam, ka pirmajā vietā pārliecinoši ierindojas "BMW i3", otrajā – "Tesla Model 3"; bet trešajā – "Škoda Enyaq"," stāsta Skrupskis.

"If" veiktajā aptaujā Latvijā, Lietuvā un Igaunijā piedalījās nedaudz vairāk nekā 1000 cilvēku no katras valsts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!