Foto: Publicitātes foto

Vasarā "Hyundai" prezentēja jauno elektroauto "Ioniq 6" ar liegi plūstošu siluetu, savukārt tagad ir paziņojis, ka vispasaules vienotajā vieglo auto testu procedūrā (WLTP) apstiprināts – pēc pilnas uzlādes tas var nobraukt 614 km. Kad šī gada beigās "Ioniq 6" nonāks pārdošanā atsevišķās Eiropas valstīs un nākamgad arī Ziemeļamerikā, ar 13,9 kWh patēriņu uz 100 km tas būs viens no energoefektīvākajiem elektriskajiem modeļiem tirgū.

"Jau "Ioniq 6" izstrādes sākumā mēs izvirzījām mērķi, ka tam jākļūst par elektroauto ar vislielāko sniedzamību," sacīja Džeho Huhs, "Hyundai Motor Company" mazo un vidējo projektu centra vadītājs. "Lai kļūtu par līderiem elektroauto jomā, esam apņēmības pilni panākt labāko elektroauto veiktspēju un patīkamāko lietošanu."

614 km sniedzamību piedāvā "Ioniq 6" versija ar aizmugurējo piedziņu un 77,4 kWh akumulatoru. Pilnpiedziņas versija ar tādu pašu akumulatoru spēj nobraukt 583 km. Visefektīvākā savukārt ir versija ar standarta 53 kWh akumulatoru un aizmugurējo piedziņu – 13,9 kWh uz 100 km.

"Ioniq 6" iespaidīgais pilnībā elektriskais sniegums lielā mērā tiek panākts, pateicoties "Hyundai" speciālajai elektroauto arhitektūrai "E-GMP" (globālā elektriskā moduļveida platforma) un elektrificētā modeļa īpaši zemajai gaisa pretestībai. "E-GMP" nodrošina optimālu elektrisko veiktspēju un sevišķi ātru uzlādi 800 voltu stacijā – no 10 līdz 80 procentiem tikai 18 minūtēs. Būtiski ir arī tas, ka bez papildu elementiem un adapteriem "Ioniq 6" arhitektūra atbalsta arī 400 V uzlādi.

Speciālā elektroauto platforma ļauj "Hyundai" izstrādāt mašīnas, kas maksimāli atbilst pasažieru vajadzībām. Pateicoties "E-GMP", "Ioniq 6" var būt gan darbstacija, gan elektroenerģijas avots uz riteņiem, tādējādi piesakot jaunus lietošanas scenārijus, kas atbilst pastāvīgā kustībā esošo klientu daudzveidīgajam dzīvesveidam.

Lai palielinātu "Ioniq 6" sniedzamību, "Hyundai" ir ieguldījis lielu darbu dizainā un inženiertehniskajos aspektos. Tā aerodinamiskās pretestības koeficients 0,21 ir zemākais uzņēmuma transportlīdzekļu klāstā un viens no zemākajiem visā nozarē.

"Ioniq 6"' plūdlīnijas un dažādi dizaina elementi, piemēram, aktīvā gaisa ieplūdes atvere priekšā, riteņu gaisa plūsmas aizkari, integrēts aizmugurējais spoileris un īpašas aerodinamiskās uzlikas pie priekšējiem riteņiem, – tas viss kopā ievērojami uzlabo "Ioniq 6" sniegumu, ierindojot to starp "gludākajiem" auto visā pasaulē.

Jo īpaši Hyundai uzsver uzlikas pie priekšējiem riteņiem, kas samazina tukšo spraugu starp priekšējo bamperu un riepām, tā uzlabojot arī aerodinamisko gaisa plūsmas aizkaru efektu. Šis "Hyundai" izgudrojums elektriskajam auto nodrošina garāku riteņu bāzi un vairo pasažieru komfortu, vienlaikus ļaujot pārvarēt aerodinamikas izaicinājumus, ko rada "Ioniq 6" īsā priekšējā pārkare.

"Mēs pieliekam milzu pūles, lai radītu efektīvāko auto elektriskajā segmentā," sacīja Bjungs Hunmins, "Hyundai" veiktspējas attīstības centra vadītājs. "Koncentrēšanās uz aerodinamikas uzlabošanu mums palīdzēja izstrādāt elektroauto, kas mazinās klientu satraukumu par elektrisko sniedzamību un palīdzēs segmenta izaugsmei."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!