Foto: Publicitātes foto

Neskatoties uz to, ka pasaules autoražotāji arvien vairāk savus spēkus velta jaunu elektroauto izstrādei un popularizēšanai, pērnā gada izskaņā notikušajā "Latvijas Gada auto" konkursa finālā tā arī neiekļuva neviens no tiem.

Pretendentu vidū elektromobiļu bija gana daudz, bet acīmredzot liela daļa mūsu valsts iedzīvotāju vēl nav gatavi pārmaiņām šajā jomā. Savukārt, lai galīgi neatstātu šo klasi novārtā, papildu kategorijā ar nosaukumu "Gada elektroauto" laurus plūca "Renault Megane E-Tech Electric", par ko plašāku stāstu sagatavojis studijas "RJ76 Films" raidījums "Tavs Auto TV".

Bieži vien sīkumus un arī kādas nepilnības nav iespējams pamanīt jaunu automobiļu eksprestestos, jo iepazīšanās ar katru jaunu auto modeli nedaudz aizmiglo nepieredzējušu vērtētāju acis – jauns, skaists, spīdīgs! Savukārt, braucot ilgāk, ieskatāties dziļāk un vairāk uzmanības pievēršat aspektiem, ka patiešām ir svarīgi, ilgstoši braucot ar auto, piemēram, sēdekļa ērtumam vai kāju novietojumam, sēžot aizmugurē.

Viens no savdabīgākajiem un, iespējams, āķīgākajiem e-auto ekspluatācijā ir – cik izmaksā 100 nobrauktie kilometri. Uz šo jautājumu gandrīz nav iespējams atbildēt, jo atšķirībā no tradicionālās degvielas elektrouzlādē situācija ir krietni atšķirīga. Lādēsi mājās, būs vislētāk – ap pieciem vai pat mazāk eiro uz 100 km, savukārt pēc "e-mobi" ātrās uzlādes staciju tīkla cenu pārrēķina – sanāks dārgāk nekā ar dīzeļauto. Bet, ja uz mājas jumta ir saules paneļi, tad 100 km izmaksās vien pāris eiro. Un tas nozīmē, ka vismaz šobrīd – ja nav privātmājas ar elektroligzdu pagalmā vai garāžā vai arī saules paneļu uz jumta – elektroauto pagaidām nav priekš tevis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!