Foto: Publicitātes foto

Neskatoties uz nepārtrauktajiem izaicinājumiem, ar kuriem saskaras jaunu auto ražošanā, "Møller Baltic Import", "Audi" automobiļu importētājs un vairumtirgotājs Latvijā un Lietuvā, kā arī "Volkswagen" (VW) automobiļu importētājs visās Baltijas valstīs, 2022. gadā ir uzrādījis stabilu izaugsmi. Viena no būtiskākajām iezīmēm bija elektroauto (BEV) augošā popularitāte, kas ļāva nostiprināt "Audi" un VW pozīcijas strauji augošajā bezizmešu spēkratu tirgū. Tāpat arī "Moller Baltic Import" atklāja šogad Latvijā un Baltijā izvirzītos mērķus e-mobilitātes jomā.

"Pagājušajā gadā pandēmijas izraisītajiem piegādes ķēžu pārrāvumiem sekoja arvien jauni izaicinājumi – karš Ukrainā, rekordaugsta inflācija un nenoteiktība par turpmāko attīstību teju ikvienā sfērā. Tomēr, cieši sadarbojoties ar VW un "Audi" rūpnīcām un mūsu mazumtirdzinecības tīklu Baltijā, ieklausoties savos klientos un pēc iespējas labāk reaģējot uz viņu vajadzībām, mēs pagājušajā gadā sasniedzām ievērojamu pieaugumu. Baltijas valstīs klientiem ir piegādāts 9 281 automobilis, kas ir par 7% vairāk nekā 2021. gadā," stāsta Ilze Grase-Ķibilde, "Møller Baltic Import" izpilddirektore.

"2022. gads bija īpaši veiksmīgs elektroauto segmentā. VW elektromobiļu tirgus daļa visās Baltijas valstīs ir 9,2%, ieņemot 3. vietu un augošiem "ID" saimes modeļu pārdošanas rādītājiem, savukārt "Audi" ir vadošais "premium" klases elektromobiļu zīmols Lietuvā un Latvijā, ar 30% tirgus daļas. Elektroauto cienītājus šogad pārsteigsim ar vairākiem jaunumiem, tāpat mums ir ilgtermiņa plāni e-mobilitātes attīstības veicināšanai Baltijā, ko esam aizsākuši jau 2022. gadā," piebilst Ilze Grase-Ķibilde.

Baltijas mēroga preses konferences laikā Jūrmalā "Møller Baltic Import" pārstāvji prezentēja pagājušā gada rezultātus, kā arī iepazīstināja ar plāniem šim un turpmākajiem gadiem. Žurnālisti no Latvijas, Lietuvas un Igaunijas bija liecinieki vairāku iepriekš Baltijas valstīs neredzētu modeļu ekskluzīvajām prezentācijām. Tie bija konceptautomobiļi – "VW ID. Space Vizzion" un "Audi A6 Avant e-tron" un šī gada lielākie jaunumi no VW komerctransporta nodaļas – "ID. Buzz" un "ID. Buzz Cargo", kā arī pilnīgi jaunais "VW Amarok", kura oficiālā debija Baltijas valstīs gaidāma vien šī gada maijā.

VW plāno veicināt izaugsmi

VW Baltijas valstīs klientiem piegādāja 6 408 automobiļus, un 1 977 no tiem tika piegādāti Latvijā. Tas zīmolam nostiprina spēcīgu tirgus pozīciju Latvijā ar tirgus daļu 12,2%.

VW stratēģiskā paplašināšanās apvidus auto (SUV) tirgus segmentā uzrāda ievērojamus rezultātus: visās valstīs vismaz 75% no visiem pārdotajiem auto ir SUV, un vairāk nekā puse no visām pārdotajām automašīnām ir vai nu "T-Cross" (Nr. 1 VW modelis Lietuvā, Latvijā un Igaunijā), "Tiguan" (Nr. 2 Lietuvā un Latvijā, Nr. 3 Igaunijā) vai "T-Roc" (Nr. 2 Igaunijā un Nr. 3 Lietuvā un Latvijā). Baltijas valstīs mazo SUV tirgū VW ir vadošais zīmols.

Pavisam Baltijas valstīs VW automobiļu pārdošanas apjomi auga par 7%, savukārt par 22% pieauga pieprasījums pēc pilnībā elektriskajiem "ID." saimes modeļiem. Populārākais modelis šajā segmentā bija "ID.4", kam sekoja "ID.3" un "ID.5", kas apvieno modernu SUV un kupeju. Visi "ID." automobiļi ir izgatavoti uz MEB platformas, kas īpaši izstrādāta elektroauto, piedāvājot vairāk vietas salonā, jaunākās drošības un komforta tehnoloģijas, kā arī iespēju nobraukt lielus attālumus ar vienu uzlādi.

"Mēs joprojām jūtam, ka VW potenciāls Baltijas valstīs nav izsmelts, un šogad sagaidām būtiskas pārmaiņas. 2023. gadu esam uzsākuši ar divarpus reižu lielāku pasūtījumu skaitu nekā līdz šim. Rāzošanas kapacitātei atgriežoties ierastajā režīmā, sagaidām, ka šogad klientiem tiks piegādāts par vismaz 30% vairāk jaunu automobiļu nekā pērn. Papildus mūsu vadošās pozīcijas nostiprināšanai mazo SUV segmentā, mēs palielināsim arī elektrisko "ID." saimes auto pārdošanas apjomus, un prognozējam, ka līdz gada beigām tie veidos aptuveni 15% no visa pārdoto automobiļu skaita," stāsta VW zīmola vadītājs Baltijas valstīs Justs Nekrošus.

Viņš piebilst, ka šogad tirgū tiks prezentēta virkne nozīmīgu modeļu, tostarp "ID.3" modernizētā versija, kas gaidāma 2023. gada trešajā ceturksnī, kā arī pilnībā elektriskais sedans "ID.7", kam Baltijas valstīs jāierodas līdz gada beigām.

"Audi" zīmols ar atbilstoša līmeņa ambīcijām

"Audi" 2022. bija rekordu gads. Lietuvā un Latvijā tika pārdoti 1 058 jauni šī zīmola automobiļi, kas ir par 33% vairāk nekā gadu iepriekš. Latvijā "Audi" sasniedza visu laiku augstākos rādītājus BEV pārdošanas segmentā, kļūstot par Nr. 1 zīmolu "premium" līmeņa elektroauto kategorijā un Nr. 2 zīmolu visā BEV tirgū, ieskaitot apjoma zīmolus. Pilnībā elektriskais "Audi e-tron" Latvijā bija populārākais modelis, kam sekoja "Audi Q5" un "Q7".

"Audi" šī gada sākumā Latvijas un Lietuvas tirgū jau ir atklājis divus jaunus un ļoti īpašus modeļus – "RS6 performance" un "RS7 performance", taču gada svarīgākā pirmizrāde vēl ir priekšā: jaunais "Q8 e-tron" abās valstīs ieradīsies jau martā.

"Augstākā līmeņa elektriskais SUV mūsu klientus pārsteigs ar optimizētu piedziņas koncepciju, uzlabotu aerodinamiku un dizainu, augstāku uzlādes efektivitāti un akumulatora ietilpību, ļaujot "Q8 Sportback e-tron" ar vienu uzlādi nobraukt līdz pat 600 km. Turklāt šoruden gaidāma jauna un pilnībā elektriska "Audi" B segmenta automobiļa pasaules pirmizrāde, kas vēl vairāk paplašinās "Audi" pilnībā elektrisko automobiļu klāstu," stāsta "Audi" zīmola vadītājs Latvijā un Lietuvā Ilgvars Ļubka.

Baltijas uzņēmumi pāriet uz e-mobilitāti

Komerctransporta segments, kas 2021. gadā uzrādīja atveseļošanās pazīmes, aizvadītajā gadā atkal samazinājās. To galvenokārt ietekmēja piegādes ķēžu pārtraukumi un ražošanas apjomu samazinājums. VW komerctransporta nodaļa klientiem piegādāja 1 257 jaunus automobiļus no "Caddy", "Transporter" un "Crafter" modeļu klāsta, tādējādi nodrošinot Baltijas valstīs 9,7% tirgus daļu.

Kā stāsta VW komerctransporta zīmola vadītāja Baltijas valstīs Merli Ainsāre, 2022. gadā komerctransporta sektorā apgriezienus uzņēma e-mobilitāte. Mūsu tirgu sasniedza jaunākais "VW Multivan", kas pirmo reizi ir peejams ar jaunu un modernu "plug-in" hibrīda dzinēju.

"Klienti ir gatavi elektrifikācijai – pagājušogad puse no visiem piegādātajiem "Multivan" modeļiem bija hibrīdi, savukārt pilnībā elektriskie "ID. Buzz" un "ID. Buzz Cargo" jau iepriekšpārdošanā ieguva milzu popularitāti. Tās laikā Baltijas valstīs tika pasūtīti 200 "ID. Buzz" un "ID. Buzz Cargo", kas pie saviem īpašniekiem ceļu sāks tuvākajā laikā šogad," pauž Merli Ainsāre.

VW komerctransporta šī gada mērķis ir uzlabot ražošanas kapacitāti, nodrošināt tirgus pieprasījumu, kā rezultātā par 30% palielināt komerctransporta piegādes apjomu Baltijā. Vēl zīmola ambīcijas apliecina mērķis ieņemt vadošo pozīciju BEV segmentā ar "ID. Buzz" saimes automobiļiem. Šī gada sākumā piedzīvotajām "ID. Buzz" un "ID. Buzz Cargo" pirmizrādēm jau maijā sekos ilgi gaidītais un pilnīgi jaunais "VW Amarok".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!