Foto: Shutterstock
Pateicoties arvien straujākai transportlīdzekļu elektrifikācijai, tiek ieviesti jauni risinājumi, kas ar katru gadu pakāpeniski palielina jauno modeļu efektivitāti. Tāpat svarīgi, lai inženieri ne tikai ieviestu progresīvas tehnoloģijas, bet arī atrastu veidus, kā atteikties no ierastajām, kas gadiem ilgi šķitušas automobiļa neatņemama sastāvdaļa. Viens no būtiskākajiem mērķiem izstrādē ir samazināt spēkrata kustīgo daļu skaitu.

Elektromobiļu priekšrocība ir mehāniski vienkāršāks dizains. Piemēram, šiem modeļiem nav nepieciešama pārnesumkārba.

Vienmērīgās griezes momenta līknes dēļ pat pirmajos sērijveidā ražotajos "Nissan Leaf" modeļos elektromotora vilces pārvadei pietika ar vienu pārnesumu pāri un diferenciāli. Šī gandrīz tiešā transmisija ir pārāka par automobili ar iekšdedzes dzinēju.

Tuvojoties elektrificētajai nākotnei, kurā nebūs tradicionālo pārnesumkārbu, hibrīda tehnoloģijas ļoti strauji iegūst popularitāti. Kamēr tiek izmantoti iekšdedzes dzinēji, šādiem automobiļiem nepieciešamas klasiskās transmisijas, taču tiek meklēti jauni veidi, kā tās vienkāršot. Piemēram, jaunās paaudzes "Kia Niro" hibrīda versijas modeļi brauc atpakaļgaitā, neizmantojot iekšdedzes dzinēju.

Interesanti, ka atšķirībā no "Toyota" vai "Lexus" hibrīdiem, kas atpakaļgaitā arī brauc ar elektroenerģiju vien, Dienvidkorejas ražotāja automašīnās uzstādītajām pārnesumkārbām atpakaļgaitas režīms vairs nav vispār.

Ļoti līdzīgs darbības princips tiek izmantots "McLaren" superauto "Artura". Un, lai gan britu modelī izmantots 70 kW elektromotors, bet

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!