Šoreiz studijas "RJ76 Films" raidījumā "Tavs Auto TV" ir automobilis, kas saprot 27 valodas; braucamais, kas ar vienu uzlādi spēj veikt līdz pat 654 km garas distances; auto, kura zīmolu spēj atpazīt jebkurš šīs planētas iedzīvotājs, jo auto industrijas apritē šis vārds figurē jau vairāk nekā 100 gadu – "Mercedes-Benz" un tā elektriskais modelis "EQE".

Raidījuma viesis ir ģitārists Mārcis Auziņš. Grūti pat nosaukt visus komponistus un izpildītājus, ar kuriem viņš vairāk nekā 20 gadu laikā ir sadarbojies – viņu vidū ir gandrīz visi zināmie vārdi uz un aiz Latvijas mūzikas skatuvēm. Pats Mārcis ir gan akadēmiski izglītots džeza ģitāras spēlē, gan nemitīgi turpina mācīties un apgūt jaunus knifus, kurus, rūpīgi noslīpējot, izmanto savos koncertos un soloalbumos. Tādu viņam jau ir trīs, taču līdzās ģitārista ampluā Mārcis arī darbojas kā aranžētājs un muzikālais producents.

"EQE" ir otrais "Mercedes-Benz" biznesa sedans, kas radīts, par pamatu ņemot EVA2 platformu, kas paredzēta liela izmēra elektroautomobiļu izstrādei. Savu pasaules pirmizrādi tas piedzīvoja vien pērnā gada vidū. Bet nu šis "svaigi izceptais" limuzīns ir ieradies Latvijā un ir gatavs iekarot Rīgas ielas.

Atkarībā no modifikācijas šis auto spēj veikt līdz pat 654 km ar vienu uzlādi un tā elektriskā sistēma spēj paņemt pretī līdz pat 170 kW lielu uzlādes jaudu. Tas savukārt nozīmē, ka 15 minūšu laikā varat atjaunot šī auto elektrības krājumus 250 km distances veikšanai.

"EQE" salonā ir jūtama līdzība ar tā lielāko brāli "EQS" – līdzīga dizaina digitālie paneļi, viduskonsoles izkārtojums, arī tādi dizaina elementi kā ventilācijas lūkas un citi sīkumi ir gandrīz vai identiski kā "Mercedes-Benz" flagmanim. Galvenā atšķirība starp šiem diviem auto ir to gabarīti. "EQE" riteņu garenbāze ir par deviņiem centimetriem īsāka nekā jau minētajam "EQS".

Pa visu priekšējo paneli izklāto "MBUX Hyperscreen" monitoru kopgarums ir 141 centimetrs. Un tā stikla pārklājums ir izliekts trīs dimensijās, kas displeja bloku ļauj skatīt bez attēla izkropļojuma visā automašīnas platumā. Nerunājot jau nemaz par stikla pārklājuma fizikālajām īpašībām, kas to padara izturīgu pret skrāpējumiem.

Pateicoties šī auto abu motoru izvietojumam, tas ir pilnpiedziņas elektromobilis. Turklāt šī "4Matic" sistēma ir ārkārtīgi ātra un precīza – sistēma spēj 10 000 reižu minūtē kontrolēt uz riteņiem novadītā griezes momenta datus un nepieciešamības gadījumā tos koriģēt. Tādējādi jaunākajās versijās ar "4Matic" sistēma reaģē daudz ātrāk nekā mehāniskās visu riteņu piedziņas gadījumā.

Arī "EQE" papildu aprīkojumā ir pieejama aizmugurējās ass riteņu piestūrēšanas sistēma. Atkarībā no versijas tā spēj pagriezt riteņus par 4,5 vai 10 grādiem, tādējādi samazinot apgriešanās rādiusu no 12,5 līdz 10,7 metriem.

Vēl viens apbrīnas vērts papildaprīkojuma elements ir "Digital Light" priekšējie lukturi. To gaismas moduļa pamatā ir trīs īpaši spožas LED lampas, kuru gaismas kūli lauzt un novirzīt palīdz 1,3 miljoni mikroskopisku spoguļu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!