Foto: DELFI Aculiecinieks
Dažādās Latvijas vietās iedzīvotāji sašutuši par slikto ceļu stāvokli, ko ietekmējuši strauji mainīgie rudens un ziemas laikapstākļi. "Latvijas autoceļu uzturētājs" seko līdzi ceļu apstākļiem un, tiklīdz būs atbilstoši laikapstākļi, veiks uzlabošanas darbus, pauž uzņēmumā.

"Delfi" aculiecinieks Māris iemūžinājis, kā izskatās Cīravas pagasta ceļš, kuru viņš ikdienu mēro ar automašīnu, lai nogādātu uz skolu savu dēlu. Ceļš ir dubļains un "izvagots", to klāj lērums peļķu.

"Pašvaldībai jau tas nerūp, jo galvenais jau ir pilsoņu pienākums pret valsti. Tāpēc atliek vien šāds ceļš, kura dēļ servisā jāatstāj nauda par remontu," klāsta Māris.

"Delfi" lasītāja Ingrīda pārsteigta par to, ka nekas netiek darīts, lai uzlabotu apstākļus pie Torņakalna stacijas Rīgā. Nu jau vairākas nedēļas laukums stacijas priekšā līdzinās dīķim.

"Uznākot salam, tas sasala, radot grumbainu virsmu, pa kuru grūti paiet. Tad atkal atkusa. Automašīnas te nevar izbraukt, kājāmgājējiem jālaipo apkārt. Interesanti zināt, cik ilgi tā būs?" neizpratnē ir Ingrīda.

Savukārt Sintija video iemūžinājusi ceļu no Codes uz Mežotni un Garozu Bauskas novadā. "Ceļš ir neizbraucams. Vietējo māju un ciemata iedzīvotāji mēro vairākus kilometrus apkārt cauri Mežotnes centram, lai nokļūtu mājās," stāsta Sintija, piebilstot, ka ceļa stāvoklis nav mainījies jau astoņus gadus, tāpēc remonta un labošanas darbu uzskaite vietējos iedzīvotājos raisa vien smaidu. Sintija norāda, ka akmens jāmet pagasta dārziņā.

"Pat, ja tas notiek laukos, tas tomēr nav pieņemami. Arī laukos dzīvojošie maksā ceļu nodokli," akcentē Sintija.

VAS "Latvijas autoceļu uzturētājs" pārstāvis Miks Lūsis klāsta, ka kopumā uzņēmums uztur autoceļus vairāk nekā 20 tūkstošu kilometru garumā, no kuriem grants seguma ceļi ir vairāk nekā puse. Tostarp 40% no visiem grants ceļiem ir sliktā vai pat avārijas stāvoklī.

"Ilgstoši nepietiekama finansējuma dēļ uz šiem ceļiem nav veikti nepieciešamie periodiskās un ikdienas uzturēšanas darbi. Tostarp ūdens atvades sakārtošana un greiderējamās kārtas atjaunošana. Ja ceļa segums nodilis, biezums nav pietiekams, kvalitatīvus greiderēšanas darbus neiespējami veikt pat atbilstošos laikapstākļos," skaidro Lūsis.

Viņš piemetina, ka nesenās nokrišņu un temperatūras mainības dēļ, ceļiem sasalstot, atkūstot un salīstot, uz grants seguma ceļiem visā valstī pastiprināti veidojas bedres un iesēdumi.

"Lai nodrošinātu komfortablākus braukšanas apstākļus un līdzenu ceļa brauktuvi, nepieciešams veikt grants seguma ceļu greiderēšanu. Diemžēl pārmitrinātu segumu nav tehnoloģiski pareizi greiderēt, jo situāciju var tikai pasliktināt. "Latvijas autoceļu uzturētājs" seko līdzi laika apstākļiem un situācijai uz ceļiem, un greiderēšanas darbus veiks, kolīdz tas būs iespējams," pauž Lūsis.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!