Foto: Picjumbo

Plānojot ceļojumu uz Krieviju, Jūlija laikus izslēdza telefonu, lai nebūtu papildu izdevumu par datu apraidi ārvalstīs. Tomēr atgriežoties mājās, izrādījās, ka pierobežā viņas telefons pārtvēra torni Krievijā. Par 10 iztērētiem megabaitiem operators "Tele2" pieprasīja samaksāt 58 eiro, vēsta portāls "rus.delfi.lv".

"Nesen es un mana ģimene ar auto braucām uz Krieviju. Lieliski zinot to, cik ļoti operatori par sakariem valstīs ārpus Eiropas Savienības iekasē samaksu, vēl pirms robežas šķērsošanas es izņēmu savu "Tele2" SIM karti no telefona, tuvojoties robežpunktam Terehova-Burački," klāsta Jūlija.

Nokārtojot darīšanas Krievijā, Jūlija atgriezās Latvijā. "Taču liels bija mans izbrīns, kad kārtējā "Tele2" rēķinā bija iekļauta ailīte par interneta izmantošanu ārvalstīs – 58,41 eiro. Turklāt lejupielādēto datu apjoms smieklīgs – 10 megabaiti. Izrādās, ka telefons tomēr uztvēra kāda cita operatora torni, lai gan fiziski es atrados Latvijas teritorijā," secinājusi lasītāja.

Meklējot skaidrojumu un iepazīstoties ar tarifiem "Tele2" mājaslapā, Jūlija un viņas ģimene noskaidroja, ka par vienu gigabaitu interneta, atrodoties Krievijā, jāmaksā aptuveni 5630 eiro. Tai pat laikā paketi datu lietošanai Krievijā 400 megabaitu apjomā var iegātāties par 9,99 eiro. "Atšķirība ir iespaidīga – apmēram 200 reizes. Visi tarifi norādīti mājaslapā. Tāpēc tas, ka Latvijas teritorijā brīnumainā veidā "Tele2" tīkls netika uztverts, toties pārtverts Krievijas operatora tīkls, noteikti tiks izskaidrots ar tehniskām problēmām," pēc rēķina saņemšanas prognozēja Jūlija.

"Diemžēl izskatās, ka savus zaudējumus par bezmaksas datu apraidi Eiropas Savienības teritorijā sakaru operatori grib kompensēt uz savu klientu rēķina. Rodas tikai viens jautājums – cik kilometru attālumā līdz Krievijas robežai man tagad ir jāizslēdz savs telefons, lai neiekristu kārtējā naudas maksāšanā? Desmit kilometrus pirms robežās? 50 kilometrus pirms robežas, bet varbūt 100 kilometrus pirms robežas? Jautājums ir retorisks..." pārdomās dalās Jūlija.

Uzņēmumā "Tele2" portālam "rus.delfi.lv" skaidro, ka gadījumā, ja klients atrodas kādas valsts pierobežas zonā, operators var mainīties vēl līdz robežas šķērsošanai – tas atkarīgs no operatora torņu izvietojuma un signāla spēka. Tajā brīdī, kad klients pāriet uz cita operatora tīklu un izmanto pakalpojumu ārvalstīs, "Tele2" uz telefonu sūta īsu brīdinājuma ziņu.

Šķērsojot Eiropas Savienības un Eiropas Ekonomiskās zonas valstis, papildu maksa par datu lietošanu kopš pērnā jūnija netiek piemērota. Klienti var ceļot pa Eiropu un par zvaniem, īsziņām un interneta lietošanu jāmaksā tikpat, cik par mobilo sakaru pakalpojumu savā valstī. Savukārt par mobilo pakalpojumu lietošanu citās valstīs ir jānorēķinās saskaņā ar noteikto tarifu.

"Gadījumos, kad ir piedzīvota situācija, kādu apraksta lasītāja, mēs notikušo izskatām individuālā kārtībā. Ja redzam, ka klients konkrētā brīdī atrodas Latvijas teritorijā, tad piedāvājam veikt pārrēķinu un klients maksā saskaņā ar Latvijas tarifu. Šādā veidā rīkojāmies konkrētajā gadījumā – ar klientu apspriedām notikušo, veicām pārrēķinu," pastāstīja "Tele2" klientu apkalpošanas departamenta direktore Marita Romanovska.

Romanovskas sacīto apstiprināja arī Jūlija. Viņa sacīja, ka saņēmusi zvanu no "Tele2", kuri esot izskatījuši visus apstākļus un nolēmuši dzēst parādu par datu apraidi Krievijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!