Foto: DELFI Aculiecinieks

Portāla "Delfi" lasītāja Olga kopā ar četrgadīgo bērnu nesen AS "Rīgas satiksme" autobusā nonāca neapskaužamā situācijā – viņai netālu sēdošs iedzēris bezpajumtnieks draudēja un lamājās. Lai arī zvans policijai izbiedēja agresīvo pasažieri, tomēr likumsargi sievietei palīdzēt nesteidzās.

"Periodiski sabiedriskajā transportā Rīgā zib plakāti, aicinot neciest skaļus piedzērušos pasažierus, kuri slikti ož, un droši zvanīt policijai vai vērsties pie transportlīdzekļa vadītāja. Lielākoties, ne pārāk tīrīgie pasažieri netraucē. Lai jau vizinās. Bet šis stāsts nav par viņiem, bet par mūsu varonīgo, atsaucīgo un, protams, taisnīgo policiju," portālam "rus.delfi.lv" raksta Olga.

"Un tātad aptuveni pulksten 20.45 man kopā ar četrgadīgo bērnu nācās iesēsties autobusā. Uzreiz norādīšu, ka bērns uzvedās klusu, un arī brīvu vietu autobusā bija pa pilnam," klāsta lasītāja. "Un tomēr – mums pretējā pusē sēdējā ļoti netīrīgs vīrietis, bezpajumtnieks, kuru mēs nebūtu ievērojuši, ja vien mūsu virzienā nesāktu birt dzēruma lamas un draudi," stāsta Olga, kura nolēma nevis paciest un baidīties par sevi un bērnu, bet pavēstīja neadekvātajam pasažierim, ka zvanīs policijai, jo tieši šādi rīkoties aicina plakāti transportā un pieturās.

"Paņēmu telefonu un piezvanīju 110. Nesatricināmi mierīga balss klausules otrā galā, uzklausot manu stāstu par bezpajumtnieku transportā un draudiem, vaļsirdīgi pajautāja, nu bet ko jūs no manis gribat? Atbildot uz manu stāstu par draudiem, viņš sacīja: "Jūs saprotat, ka viņš izkāps, un, kad patruļa ieradīsies, neviena vairs nebūs uz vietas? Ja cilvēks jums draud, jums ir pienākums kopā ar šo cilvēku sagaidīt patruļu, viņi atbrauks un noformēs protokolu."," notikušo atstāsta lasītāja.

Viņasprāt, nav saprotams, kāpēc pasažieri tiek aicināti vērsties policijā situācijās, ja sabiedriskajā transportā kaut kas atgadījies. "Ja jau nav atstrādātas sistēmas ātrai reaģēšanai uz notiekošo transportā – tad jēga no tā visa ir 0. Tieši ar tādiem pašiem panākumiem varētu izkārt paziņojumu, ka katrs pats par sevi vai arī, ka tad, ja kautiņš ir neizbēgams, sit pirmais," viedokli pauž pasažiere.

Bezpajumtnieks, dzirdot un redzot, ka sieviete zvana un runā ar policiju, nobijās un izkāpa no transportlīdzekļa. Tomēr Olga pārliecināta, ka tas tāpēc, ka cilvēks izrādījās bailīgs.

Policijai jāsaņem precīza informācija

Rīgas pašvaldības policijā (RPP) norāda: sabiedriskā transporta specifika ir tāda, ka tas pastāvīgi atrodas kustībā. Brīdī, kad policija saņem izsaukumu, zvanītājam nepieciešams saņemt pēc iespējas precīzāku informāciju – maršrutu, virzienu, borta numuru un atrašanās vietu konkrētajā brīdī.

"Ja sabiedriskajā transportā notiek pārkāpums, tad nepieciešams ziņot policijai, un policija centīsies konkrēto transportlīdzekli pārtvert vienā no nākamajām pieturām. Likumsargiem bieži šādā veidā izdodas pārkāpēju aizturēt. Taču jārēķinās ar to, ka policija nevarēs ierasties tai pat mirklī un būs nepieciešams pagaidīt," skaidroja RPP pārstāvis Toms Sadovskis.

Par sabiedriskajā transportā piedzīvoto nepatīkamo situāciju pasažierei atvainojas uzņēmums "Rīgas satiksme".

Uzņēmumā norāda, ka, saskaroties ar agresīviem pasažieriem transportā, jāvēršas pie pašvaldības policijas, ko var izdarīt, gan zvanot pa tālruni 110, kā arī RPP mobilajā aplikācijā.

Pasažieri ar sūdzību aicināti vērsties arī pie transportlīdzekļa vadītāja, kurš informāciju nodos dispečeram, un viņš savukārt sazināsies ar pašvaldības policiju un ar apsargiem, lai kārtības traucētāju aizturētu.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!