Foto: F64
Aizvadītajā nedēļā, mērojot ceļu no Rīgas centra Mežaparka virzienā, kāds "Delfi" lasītājs 9. maršruta autobusā saskārās ar neomulīgu situāciju. Transportlīdzeklī strīdu un kautiņu uzsāka divi vīrieši alkohola reibumā, taču, pasažieriem, vēršoties pie šofera ar lūgumu kaut ko darīt, vadītājs nereaģēja.

"Viens kliedza "pomogiķe", bet otrs viņu aizdzina līdz autobusa beigām, nogrūda zemē un sāka sist. Tā tas turpinājās kādas 15 līdz 20 minūtes, līdz abi piecēlās un draudzīgi apsēdās viens otram blakus, sāka klusi sarunāties. Vadītājam bija vienalga, kaut arī vairāki pasažieri vērsās pie viņa," klāsta aculiecinieks, kurš transportlīdzeklī atradās kopā ar vēl pāris sievietēm un vīriešiem. Visi pasažieri konflikta dēļ bijuši uztraukti.

Aculiecinieks atzīstas, ka šajā situācijā apjuka. No vienas puses, labprāt būtu vēlējies piezvanīt pa "Rīgas satiksme" tālruni un informēt par notiekošo, taču autobusā drošā attālumā no kautiņa vietas tālruņa numurs nebija izvietots. Savukārt policijai pasažieris nav gribējis zvanīt, baidoties, ka tādā gadījumā būs jādodas uz iecirkni un vairāku stundu garumā jāsniedz liecība.

Pārbaudot situāciju, "Rīgas satiksmē" atzīst, ka konkrētajā gadījumā šoferis nav rīkojies atbilstoši, jo par incidentu viņam bija jāziņo dispečeram.

"Vadītājs savu funkciju veica ne līdz galam, jo šoferim bija jāpaziņo par incidentu dispečeram, kas tālāk būtu sazinājies ar policiju, kurai ir tiesības pasažierus izsēdināt. Lūgt vai piespiest pasažieriem izkāpt nav šofera uzdevums, tāpat tas nav iesaistīties konfliktā vai izsēdināt kādu," skaidro "Rīgas satiksmes" sabiedrisko attiecību nodaļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane. Šofera pārkāpums tiks izskatīts uzņēmuma noteiktajā kārtībā.

Uzņēmumā arī norāda, ka kāds no pasažieriem tomēr bija ziņojis par incidentu policijai. Likumsargi ieradās un abus iereibušos vīriešus no autobusa izsēdināja.

Komentējot aculiecinieka vērojumus, ka ne visur autobusā ir izvietoti tālruņa numuri, par kuriem ziņot gadījumos, ja autobusā izcēlies konflikts un ir apdraudēti pasažieri, Bartaševiča-Feldmane informē, ka tālruņa numuri izvietoti divās vietās: "Salona priekšpusē ir izvietoti tālruņa numuri, pa kuriem vērsties "Rīgas satiksmē" un ziņot par konflikta situācijām autobusā. Tāpat tālrunis izvietots salonam vidū – augšpusē. Turpat arī norādīts policijas tālrunis."

Bartaševiča-Feldmane atgādina, ka Rīgas pašvaldības policijā pasažieri, saskaroties ar nepatīkamu situāciju, var ziņot, izmantojot mobilo aplikāciju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!