Foto: DELFI Aculiecinieks
Portāls "Delfi" ceturtdienas rītā saņēma satraukta aculiecinieka ziņu, ka lidojums no Rīgas uz Grieķijas pilsētu Irakliju ievērojami aizkavējies. Turklāt pasažieri kopš pulksten četriem naktī gaidījuši pilnīgā neziņā. Tūroperators "Mouzenidis" notikušo skaidro ar tehniskām problēmām.

"Rīgas lidostā aizkavēts grieķu aviokompānijas reiss par vairāk nekā desmit stundām. Pasažieri neziņā gaida, vai vispār lidojums uz Irakliju notiks," ziņo anonīms aculiecinieks.

Sazinoties ar lidostu "Rīga", portāls "Delfi" noskaidroja, ka aizkavējies "Ellinair" lidojums, ko organizē tūroperators "Mouzenidis". Uzņēmuma pārstāve sacīja: notikušais skaidrojams ar tehniskām problēmām. Lidmašīna, kurai bijis jāizlido no Grieķijas uz Latviju, tehnisku iemeslu dēļ pēc pacelšanās bija spiesta uzreiz nosēsties.

Foto: DELFI Aculiecinieks

"Šobrīd cita lidmašīna, kura varēs veikt lidojumu, ir atrasta. Visiem pasažieriem izsniegti kuponi desmit eiro vērtībā maltītes iegādei. Laikā no četriem līdz desmitiem pasažieriem jau izsniegti divi šādi kuponi ēdiena un dzērienu iegādei," pauda "Mouzenidis" pārstāve Natalja Golovinova.

"Mouzenidis" pārstāve apgalvoja, ka visu laiku lidostā kopā ar pasažieriem atradies arī uzņēmuma darbinieks, kurš informējis pasažierus par lidojuma aizkavēšanās iemesliem. Tāpat arī pasažieriem stāstīts, kad lidojums uz Grieķiju notiks. Savukārt tiem pasažieriem, kuri lidostā neatradās, informācija nodota telefoniski.

Vaicāta, vai pasažieri reisa kavēšanās dēļ nav atteikušies no ceļojuma, Golovinova nevarēja precīzi pateikt. Zināms, ka vairāki pasažieri neesot ieradušies uz reģistrēšanos reisam, kas notika pirms pulksten 4.10. "Tas, ko mēs nevarējām nodrošināt pasažieriem, ir nakšņošana viesnīcā, jo līdz pat rītam nezinājām, kad tieši lidojums notiks," skaidroja Golovinova.

Latvijas Tūrisma Aģentu un Operatoru Asociācijas (ALTA) izpilddirektore Astrīda Trupovniece norādīja, ka notikušais nav ikdienišķa, bet arī ne skandaloza situācija. "Lidmašīnas aizkavējas bieži. Primārais tomēr ir lidaparāta tehniskais stāvoklis un drošība," akcentēja Trupovniece.

"Mouzenidis" gan neesot ALTA biedrs, tomēr arī šajā gadījumā, Trupovnieces ieskatā, būtiskākais ir veiksmīga komunikācija ar pasažieriem. "Ja ir sniegta ēdināšana un ja ir pavēstīts par to, cikos lidojums notiks, tad tas ir optimālais situācijas risinājums. Šajā gadījumā viesnīca nav tik būtiska," sacīja Trupovniece. ALTA izpilddirektore piebilda, ka satraukumam šajā gadījumā var būt pamats tikai tad, ja arī pēc nepilnām 12 stundām, pulksten 14.10, kad ieplānots aizkavētais lidojums, pasažieri tomēr uz Grieķiju aizlidot nevarēs.

Reisa uz Irakliju biļetes īpašniekiem ir tiesības ne vien uz ēdināšanu, bet arī atteikties no lidojuma, par to saņemot kompensāciju, portāls "Delfi" noskaidroja Patērētāju tiesību aizsardzības centrā. Lai pieteiktu savu sūdzību par aizkavēto lidojumu, jāaizpilda anketa PTAC mājaslapā.

"rus.delfi.lv" redakcijā vērsušies pasažieri, kuri iestrēguši Grieķijā, Tesaloniku lidostā. Cilvēki ir nobijuši un dalās ar stāstiem par to, kā lidmašīna ir centusies pacelties divas reizes, taču iznākumā visiem paziņots, ka ir noticis kas nopietns. Pasažieri ir pilnīgā neziņā, kad varēs atgriezties mājās.

Andrejs raksta: "Vakar vakarā, lidmašīnai mēģinot pacelties, tā pēkšņi bremzēja un pārtrauca ieskriešanos, atgriezās lidostā, pilots paziņoja, ka tehniska iemesla dēļ pacelties nevar. Pēc 15 minūšu apgaitas ap lidmašīnu, konstatēts, ka viss ir kārtībā un no jauna mēģināja pacelties. Pēc lidmašīnas lidošanas 40 minūtēm lidmašīna pagriezās atpakaļ un atgriezās Tesalonikos, riņķojot kādas 30 minūtes, iztērējot degvielu, visus izmitināja viesnīcā. No rīta atkal iesēdāmies tajā pašā lidmašīnā, kādu stundu sēdējām salonā, pēc tam pilots pateica, ka "bojājums ir nopietns", visiem lūdza iziet. Tas ir pilnīgs bardaks no drošības viedokļa,” raksta Andrejs.

Savukārt Maksims vēsta, ka arī viņa vecāki ir Tesaloniku lidostā. "Viņiem jau trešdienas, 6. septembra, vakar vajadzēja lidot uz Rīgu ar reisu ELB139, apmēram ap 23.00," raksta Maksims.

"Pirmā pacelšanās meģinājuma laikā lidmašīna strauji bremzēja pašās skrejceļa beigās. Grūti pateikt, ko izjuta cilvēki, kad vienā mirklī lidmašīna piepeši strauji sāk bremzēt, nometot ātrumu no 200 kilometriem stundā līdz nullei. Lidmašīnu stipri sanesa, bet beigu beigā tomēr pilotam izdevās apstāties. Pēc kādām 30 līdz 40 minūtēm lidmašīna mēģināja otrreiz. Šoreiz veiksmīgi," raksta Maksims.

"Pacelšanās laikā salonā varēja just spēcīgu benzīna smārdu. Lidmašīnā bija īsta panika. Pavadot 30 minūtes gaisā, lidmašīna apmeta cilpu , apmēram Bulgārijas apvidū, un lidoja atpakaļ uz Tesaloniku lidostu. Divas stundas lidmašīna riņķoja virs lidostas, dedzinot degvielu. Pēc tam veiksmīgi nosēdās lidostā. Cilvēkus aizsūtīja uz viesnīcu. 7. septembrī 11 no rīta pasažierus atkal nogādāja lidostā. Kompānija apgalvoja, ka tā pati lidmašīna ir gatava lidojumam," teica Maksims.

Cilvēki iesēdināti tajā pašā lidmašīnā, bet pēc apmēram trim stundām atkal solīja, ka lidmašīna tiks savesta tehniskā kārtībā un apkalpe turpina remontu.

"Nav bijis pat runas par to, ka varētu lidot ar citu lidmašīnu, lai neriskētu ar 150 cilvēku dzīvībām. Kad jau nogurušie pasažieri pameta lidmašīnu otro reizi, meitene, kas atradās uz lidmašīnas borta, uztaisīja fotoattēlu. Tajā mirklī viņu uz skrejceļa savāca apsardze/policija. Nevienam jau neinteresē, ka cilvēki vienkārši baidās trīs reizes piezemēties nelabojamā lidmašīnā un vienkārši uztaisa foto, lai pēc tam varētu identificēt lidmašīnu," raksta Maksims.

Tāpat arī viņš apgalvo, ka atgriežoties lidostas ēkā, pasažieriem paziņots, ka ar konkrēto lidmašīnu vairs nelidos. Nekādu komentāru eesot bijis. Visi pasažieri organizēti parakstījuši petīciju, ka nelidos ar konkrēto lidmašīnu. Pašlaik pasažieri gaidot aviokompānijas lēmumu – par jauna lidaparāta izsniegšanu vai arī pārcelt uz viesnīcu uz nenoteiktu laiku, raksta Maksims.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!