Foto: Shutterstock

Rīgā, Kurzemes prospektā 48, kopš 7. septembra vairākas dienas nebija aukstā ūdens. Mājas iedzīvotājs portālam "Delfi" žēlojās, ka tas varētu būt saistīts ar to, ka atbildīgie dienesti nevar sazināties ar viena dzīvokļa iemītnieku, kurš never vaļā durvis un neatbild uz zvaniem. Tā portālam "Delfi" 9. septembrī rakstīja arī kāds satraukts mājas iedzīvotājs. Sazinoties ar SIA "Rīgas namu pārvaldnieks" (RNP), atklājās, ka problēma novērsta un ūdens padeve atjaunota tajā pašā datumā.

RNP pārstāvis Krists Leiškalns portālam "Delfi" uzsvēra, ka problēma ar piekļūšanu komunikācijām, kas atrodas atsevišķos īpašumos, ir ilgstoša. "Šobrīd nav optimāla regulējuma normatīvajos aktos, kas atvieglotu piekļūšanu, tāpēc avārijas situācijas rada problēmas un neērtības pārējiem dzīvokļu īpašniekiem un pārvaldniekiem visā Latvijā," norādīja Leiškalns, piebilstot, ka, neraugoties uz to, ka normatīvajos aktos noteikts, ka dzīvokļa īpašniekam jānodrošina piekļuve koplietošanas komunikācijām, soda par piekļuves nenodrošināšanu nav, tāpēc nereti veidojas situācijas, kad atsevišķi dzīvokļu īpašnieki ilgstoši traucē komunikāciju apsekošanu vai remontu.

Tāpat viņš norādīja, ka aizvadītā gada rudenī šis jautājums ir skatīts arī Saeimas Valsts pārvaldes un pašvaldības komisijas Mājokļa jautājumu apakškomisijas sēdē, tomēr šobrīd nav jaunu izmaiņu normatīvajos aktos, kas dotu papildu pilnvaras piekļūt koplietošanas komunikācijām.

Analizējot konkrēto situāciju, Leiškalns uzsvēra: "Lai novērstu avārijas situāciju, tika atslēgta ūdens padeve, taču, lai veiktu nepieciešamos darbus situācijas atrisināšanai, bija nepieciešama piekļuve inženierkomunikācijām".

Atbildīgais RNP sazinājies ar dzīvokļa īpašnieku, lai informētu par piekļuves nepieciešamību. Diemžēl darbu izpilde aizkavējusies, jo piekļuve inženierkomunikācijām bija nobloķēta ar ģipškartonu. Dzīvokļa īpašnieks veica nepieciešamos darbus, lai tiktu nodrošināta piekļuve, un šā gada 9. septembrī tika veikti nepieciešamie remontdarbi un atjaunota ūdens padeve, apgalvoja Leiškalns.

RNP atgādina, ka Dzīvokļa īpašuma likuma 10. pantā ir aprakstīti dzīvokļa īpašnieka pienākumi, tai skaitā – nodrošināt iespēju dzīvokļu īpašnieku kopības vai pārvaldnieka pilnvarotiem speciālistiem veikt dzīvokļa īpašumā darbības, kas nepieciešamas ar dzīvojamās mājas ekspluatāciju saistītu komunikāciju, būvkonstrukciju un citu elementu ierīkošanai un normālai funkcionēšanai.

RNP aicina ikvienu dzīvokļu īpašnieku pirms remontdarbu veikšanas pārliecināties, ka netiks liegta pieeja koplietošanas inženierkomunikācijām, piemēram, vietās, kur ir noņemami finiera vairogi, nav aizdarināts ciet ar flīzēm vai novietota santehnika u.t.t.

Nodrošinot piekļuvi inženierkomunikācijām, atbildīgie speciālisti varēs operatīvi veikt nepieciešamos darbus un atjaunot pakalpojuma piegādi, atgādina Leiškalns.

Sūtiet savas reportāžas un par mēneša labāko reportāžu saņemiet balvu – dāvanu karti no "Rīga Plaza" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām e-pastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet reportāžu iesniegšanai paredzēto formu!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!