Foto: LETA
"Vēlētos padalīties ar ne tik patīkamu pieredzi saskaroties ar mūsu medicīnas sistēmu, kura laikam ar lielu ātrumu slīkst uz leju. Vēlējos noskaidrot, kur ir palikuši ārsti," savu stāstu portālam "Delfi" uztic kāda lasītāja, kuras vecmāmiņa nesen saskārusies ar nepatīkamu situāciju stacionārā "Biķernieki".

"Tā ir tomēr slimnīca. Nav neviena, kurš apskatītu tumši zilu, sāpošu, skaisti un kārtīgi sapampušu kāju. Ne tikai zilu, bet dažādu toņkārtu zilumā," stāsta lasītāja.

Viņa norāda, ka pirmajā dienā vecmāmiņu ieteikusi vest uz stacionāru "Biķernieki" . "Zināju, ka Gaiļezerā ar šādām lietām nenodarbojas, aiztaupīju laiku kolēģiem. Vecmāmiņu aizveda uz Biķernieku slimnīcu, kurā tobrīd nebija ārstu, kurš apskatītu brūci, tūsku un varētu aptuveni pateikt, kāpēc tāds zilums uz kājas," sašutusi ir portāla "Delfi" lasītāja.

Viņa uzsver, ka zilumu esot apskatījusi medmāsa. "Teica, lai brauc rīt, ja nepāries vai paliks sliktāk," citējot medmāsas teikto, uzsver lasītāja.

"Labi, pieņemsim, ka nekas slikts nav, bet kādēļ nevarētu piereģistrēt pacientu? Pirmo reizi vecmāmiņa uz slimnīcu devās 5. jūlijā. Sāpes nerimās, uzkāpa temperatūra. Transporta dēļ atbrauca uz slimnīcu 8. jūlijā. Vecmāmiņai paziņoja, ka nav ārstu, kuri apskatītu kāju. Ķirurgu brīvu nav un medmāsa neuzņemas nekādu atbildību! Kā tas sanāk? Ko darīt?" satraukuma pilna ir lasītāja.

"Iedomāsimies situāciju - Neatliekamās medicīniskās palīdzības dienests (NMPD) ieved diezgan smagu operējamu pacientu, vai arī tad ārsts viņu neapskatīs? Vai tiešām slimnīca var nodrošināt savas medicīniskās iestādes funkcijas bez neviena brīva ārsta pulksten 10 no rīta? Un kā būs ar reģistrēšanas funkciju?" nesaprašanā ir lasītāja.

Stacionārs "Biķernieki" ir "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" (RAKUS) sastāvā. Slimnīcas sastāvā kopumā ietilpst seši stacionāri "Gaiļezers", "Latvijas Onkoloģijas centrs", "Biķernieki", "Linezers", "Latvijas Infektoloģijas centrs" un "Tuberkulozes un plaušu slimību centrs", kā arī Patoloģijas centrs, vēsta informācija RAKUS mājaslapā.

Kā portālam "Delfi" skaidroja SIA "Rīgas Austrumu klīniskā universitātes slimnīca" pārstāvis Mārtiņš Vilcāns, katrs šāds signāls no pacientiem tiekot izvērtēts un nepieciešamības gadījumā slimnīca veicot uzlabojumus pacientu aprūpes kvalitātē.

"Slimnīcā pastāv kārtība, kādā tiek veikta pacientu apskate un ir noteikts kādos gadījumos tas var būt nevis, ārsts, bet arī cita ārstniecības persona," atgādina Vilcāns.

Viņš uzsver, ka medicīnas māsa atbilstoši savai kompetencei, sertifikātam un amata aprakstam, ir tiesīga pieņemt lēmumu un par to atbildēt. "Ja rodas situācija, ka medicīnas māsai pietrūkst kompetences lēmuma pieņemšanai, tad viņai jāvēršas pie nākamā līmeņa vadītāja. Situācija, kad pacientiem smagu akūtu veselības problēmu gadījumā nav ārsta, kurš sniedz neatliekamo palīdzību, mūsu slimnīcā nav iespējama," portālam "Delfi" uzsver RAKUS pārstāvis.

"Ja rastos situācija, ka ārsts tūlītēji nav pieejams stacionārā "Biķernieki", pacients tiktu nogādāts uz stacionāra "Gaiļezers" Neatliekamās medicīnas un pacientu uzņemšanas klīniku. Tas, ka paciente, saņemot aprūpes pakalpojumus netika reģistrēta, ir pārkāpums, tomēr jāmin, ka ir gadījumi, kad pēc vizuālas apskates var noteikt, ka hospitalizācija nav un nebūs nepieciešama un šajos gadījumos iespējams aprobežoties ar vispārējiem norādījumiem un informāciju kā rīkoties tālāk," apgalvo Vilcāns.

"Lai pilnvērtīgi izvērtētu lasītājas minētos faktus, būtu jāzina, kāds pašlaik ir minētās personas veselības stāvoklis," atzīst slimīcas pārstāvis.

"Neskaidrību gadījumā lūdzam pacientus nekavējoties vērsties pie slimnīcas vadības vai atbildīgā dežūrārsta, lai pārrunātu radušās domstarpības un rastu tūlītēju risinājumu," atgādina Vilcāns.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!