9. marta vakarā portāla "Delfi" lasītājs piedzīvoja nepatīkamu situāciju – braucot mājās uz Liepāju pa sliktā stāvoklī esošu ceļu, viņš iebrauca bedrē, kā rezultātā mašīnas amortizatora statne iesitās salona aizmugurējā daļā.

Negadījums notika, vīrietim sestdienas vakarā dodoties mājup no Ventspils uz Liepāju. Pie Jūrkalnes, braucot pa reģionālo autoceļu P111, kāda bedre viņu pamatīgi pārsteidza: "Braucot pa ceļu, tur bija tik daudz bedru, ka nebija iespējams izvairīties. Bija tumšs, lija lietus, un sanāca iebraukt bedrē."

"Skats bija traģisks, un nācās atlikušos 50 kilometrus nakts laikā līdz mājām mērot ar ātrumu līdz 30 kilometriem stundā, lai nesalauztu amortizatora atsperi," par piedzīvoto stāsta vīrietis.

Tā kā spēkratam nebija iegādāta KASKO polise, bojājumus aculieciniekam nācās novērst par personīgajiem līdzekļiem. "No valsts jau neko nevar piedzīt, ir jāiziet cauri milzīgai birokrātijai," secinājis autobraucējs.

Latvijas Autoceļu uzturētājs (LAU) portālam "Delfi" skaidro, ka autoceļš P111, pa kuru brauca vīrietis, ir 93 kilometrus garš un ir kategorizēts kā B klases autoceļš.

Posmā no 43. līdz 63. kilometram noris remontdarbi, kurus LAU neveic. Tāpat uzņēmumā norāda, ka nepieciešams zināt konkrētu bīstamās bedres vietu, lai varētu komentēt aculiecinieka piedzīvoto situāciju. Bedru remonts tiekot veikts pēc nepieciešamības, un šogad uz konkrētā ceļa salaboti jau vairāk nekā 66 kvadrātmetri bedru.

LAU norāda, ka satiksmei bīstamās bedres, kuru laukums lielāks par 0,1 kvadrātmetriem un kuras ir dziļākas par pieciem centimetriem, uz A klases autoceļiem labo diennakts laikā, savukārt uz B uzturēšanas klases autoceļiem – piecu diennakšu laikā. Uz C uzturēšanas klases ceļiem – bedres labo nedēļas laikā, un uz D uzturēšanas klases ceļiem - divu nedēļu laikā.

Satiksmei bīstamās bedres tiek labotas visu gadu, neatkarīgi no laika apstākļiem.

Uzņēmumā atgādina, ka masveida bedru remonts uz asfalta seguma autoceļiem tiek uzsākts pēc ziemas sezonas, kad iestājušies atbilstoši meteoroloģiskie apstākļi. Bedres A uzturēšanas klases autoceļiem tiek saremontētas līdz 1. jūnijam, B uzturēšanas klases autoceļiem līdz 15. jūnijam un C un D uzturēšanas klases ceļiem līdz 1. jūlijam.

LAU pārstāve Maija Eglīte portālam "Delfi" pauž, ka līdz šim nav bijuši strīdi vai tiesvedības par kompensāciju gadījumiem situācijās, ja automašīnai radušies bojājumi bedru dēļ.

Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka Latvijas Autoceļu uzturētājs šogad salāpījis satiksmei bīstamas bedres 7395 kvadrātmetru apjomā, bet pārējās bedres plāno labot tad, kad iestāsies tehnoloģijai atbilstoši laikapstākļi - +5 grādi pēc Celsija.

Sūtiet savas reportāžas un par labāko reportāžu saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet reportāžu iesniegšanai paredzēto formu!

Darbdienās no plkst. 10.00 līdz 14.00 varat arī ziņot par nebūšanām, novērojumiem, ierosinājumiem, zvanot pa "Delfi Aculiecinieka" tālruni nr. 67784066!

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!