Foto: Delfi Aculiecinieks
"Drošība pirmajā vietā," tā par Salu tilta remonta laikā redzēto ainu, ka strādnieks veic darbus, stāvot ekskavatora kausā, teic Andrejs. Valsts darba inspekcijā (VDI) norāda, ka konstatējot aculiecinieka novēroto situāciju dabā, tiktu apsvērta pilnīga vai daļēja objekta remontdarbu apturēšana.

Darbinieku rīcību aculiecinieka fotogrāfijā, ko Andrejs uzņēmis 10. jūnija pulksten 11.20, portāls "Delfi" lūdza izvērtēt VDI, kas atzīmē, ka attēlā redzamajā veidā ekskavatoru izmantot nedrīkst, kā arī tas nav droši nodarbinātajam.

"Ministru kabineta noteikumi "Darba aizsardzības prasības, veicot būvdarbus" nosaka, ka transportlīdzekļus materiālu pārvietošanai un zemes darbiem paredzētos mehānismus, tai skaitā ekskavatoru, lieto tikai tiem darbiem, kādiem tie paredzēti," skaidro Valsts darba inspekcijas nodaļas vecākais eksperts Mārtiņš Šaškevičs.

Inspekcijā arī vērš uzmanību, ka četri tuvu tilta klāja malai stāvošie darbinieki nelieto individuālos aizsardzības līdzekļus, kas paredzēti krišanas novēršanai – pretkritiena sistēmu. Darbinieki būtiski palielināja savas dzīvības un veselības apdraudējuma risku.

Konstatējot Andreja fiksēto situāciju apsekošanas laikā, Valsts darba inspekcija izvērtētu jautājumu par visa objekta vai par daļēju objekta darbības apturēšanu līdz konstatēto pārkāpumu novēršanai, atzīst Šeškevičs. Tāpat tiktu uzsākta administratīvā pārkāpuma lietvedība par konstatētajiem pārkāpumiem.

"Aicinām, ja tu esi šādu situāciju aculiecinieks, nekavējoties ziņo par to VDI, jo tā tu, iespējams, paglābsi darbinieku no nelaimes gadījuma!" mudina inspekcijā.

Portāls "Delfi" jau vēstīja, ka Salu tilta remonts sākts 2018. gada jūnijā, bet plānots, ka tas tiks noslēgts līdz 2020. gada jūnijam. Nākamgad, 2020. gadā, plānots veikt asfalta virskārtas ieklāšanu atsevišķos posmos, kā arī labiekārtošanas darbus.

Salu tilta otrās kārtas laikā tiek pārbūvēta estakāde pār Bieķengrāvi, satiksmes pārvads pār Krasta ielu, tilts pār Bieķengrāvi Mūkusalas apļa daļā, kā arī satiksmes pārvads Lucavsalā un četras estakādes Zaķusalā.

Tilta pārbūves laikā tiek nomainītas monolītās brauktuves plātnes, izbūvēts jauns segums, sakārtota lietus ūdens kanalizācijas sistēma, izbūvēts apgaismojums, uzstādītas jaunas inženierkomunikācijas un videonovērošanas kameras.

Salu tilta otrās kārtas būvniecības izmaksas ir 19,7 miljoni eiro un būvdarbus veic pilnsabiedrība "ACB un Tilts".

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!