'Kāda sabiedrība, tādi bērni' – jaunieši nedod vietu sirmgalvei, novēro lasītāja
Foto: Delfi Aculiecinieks

15. aprīlī, braucot ar "Rīgas satiksmes" autobusu 23. maršrutā, "Delfi" lasītāja Kristīne Vīgante novēroja, ka divi jaunieši neatvēl vietu blakus stāvošajai sirmgalvei. Sieviete mudināja puišus būt pieklājīgiem, taču viņas aicinājumu ignorēja ne vien jaunieši, bet arī pārējie pasažieri.

"Pēc dabas esmu mierīgs cilvēks un izvērtēju, kad muti vērt vaļā, kad paklusēt, un šodien [15.aprīlī] gan man klusēt negribējās, braucot ar 23. autobusu Rīga-Baloži," par pieredzēto stāsta Kristīne. Viņa klāsta, ka abi jaunieši (attēlā) bija iesēdušies un ērti iekārtojušies vietās, "kuras izmanto mūsu vecīši". Turklāt pilnīgi visas sēdvietas transporta līdzeklī bija aizņemtas.

"Un, lūk, pēc aicinājuma gan latviešu, gan krievu valodā piecelties un palaist tantuku, kura knapi varēja nostāvēt blakus, jaunieši paskatījās un pasmaidīja, un turpināja komunicēt krievu valodā, un spēlēt spēlītes telefonā. Un neviens arī neiesaistījās un neatbalstīja manu iniciatīvu," vilšanos neslēpj Kristīne.

Pēc notikušā sievietei palicis neatbildēts jautājums – kā gan viņai būtu bijis jārīkojas, lai sirmgalvei autobusā vieta tomēr tiktu atvēlēta. "Varbūt man vajadzēja griezties pie šofera? Bet tad es sapratu, ka, cik truli ir cilvēki, tik truli arī kļūst bērni, dzīvojot šādā sabiedrībā."

Uzņēmumā AS "Rīgas satiksme" portālam "Delfi" norāda, ka pie transporta līdzekļa vadītāja pasažieri var vērsties konflikta gadījumos. Vadītājs sazinās ar dispečeru, tiek izsaukta policija. Vadītājam personīgi konfliktos nav jāiesaistās, akcentē "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

"Ko šādos gadījumos darīt – to ir grūti pateikt. Aprakstītā situācija ir savstarpējas sapratnes jautājums. Uzņēmums arī savās kampaņās aicina pasažierus padarīt savu dienu patīkamāku, iedodot sēdvietu tiem, kam tā nepieciešama vairāk, palīdzēt māmiņām ar bērnu ratiņiem iekļūt pa durvīm, nelikt somas tukšajās sēdvietās," par kampaņām sabiedriskā transporta līdzekļos stāsta uzņēmuma pārstāve. ""Rīgas satiksme" diemžēl nevar izglītot jauniešu, taču var aicināt caur kampaņām uz monitoriem un sociālajos tīklos – palaist vecāku cilvēku apsēsties."

Sūtiet savas reportāžas un par labāko reportāžu saņemiet balvu - dāvanu karti "Galactico" 30 eiro vērtībā. Foto un video gaidām epastā aculiecinieks@delfi.lv, vai arī izmantojiet reportāžu iesniegšanai paredzēto formu!

Darbdienās no plkst. 10.00 līdz 14.00 varat arī ziņot par nebūšanām, novērojumiem, ierosinājumiem, zvanot pa "Delfi Aculiecinieka" tālruni nr. 67784066!

DELFI Aculiecinieks

Source

DELFI Aculiecinieks

Tags

Aculiecinieka ziņas Rīgas satiksme
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form