Foto: DELFI Aculiecinieks

27. augusta naktī uz slēgtajām 4. tramvaja tepo telpām Tipogrāfijas ielā tika pārvests "Rīgas satiksme" (RS) muzejam pirktais RVR tramvaja vagons, kurš "zem klajas debess marinējās 12 gadus", portālam "Delfi" ziņo aculiecinieks Kārlis.

"Stāsts ir par Rīgas vagonu rūpnīcā ražotā tramvaja vagona RVR-6M2 nr. 52 likteni," raksta Kārlis, kuram zināms, ka vagonu "Rīgas satiksme" 2007. gada jūnijā iegādājās muzeja vajadzībām un pārveda uz 5. tramvaja depo Rīgā. "Tur tas zem klajas debess "marinējās" 12 gadus, līdz kamēr 2019. gada 27. augusta naktī tika pārvests uz slēgtā 4. tramvaja depo teritoriju Tipogrāfijas ielā," ziņo aculiecinieks.

Vienlaikus ar RVR tramvaju "Rīgas satiksme" Kauņā, Lietuvā, nopirka arī "Škoda" 9Tr trolejbusu, kuru arī piemeklējis līdzīgs liktenis. "Pēc vairāk nekā desmit gadiem tas viss pārvēršas rūsas čupā," teic aculiecinieks.

Patlaban muzeja izveide ir apturēta, pauž aculiecinieks. Tas noticis pēc 2018. gada nogalē RS skārušā korupcijas skandāla.

"Vēsture pierāda, ka muzeja veidošana nekad nav bijis nekas vairāk kā tukša darbības imitācijas bez taustāma rezultāta," secinājis vīrietis. Vienlaikus viņš akcentē, ka Rīgai ir muzeja veidošanai pateicīga sabiedriskā, jo īpaši elektrotransporta, vēsture. Līdzās citām Eiropas Savienības galvaspilsētām Rīgā varētu izveidot krāšņu muzeju, priecējot entuziastus un arīdzan tūristus.

"Diemžēl Rīgā ir tikai viens retro tramvajs, kurš Ušakova valdīšanas laikā ir pārvērsts par braucošu "svētku torti" un nekādā mērā vairs nelīdzinās kaut kam, ko pieklātos saukt par retro," vērtē Kārlis.

Uzņēmumā "Rīgas satiksme" apstiprina aculiecinieka vēstīto, ka 27. augustā uz slēgtā 4. tramvaja depo pārvietots vēsturiskais, muzejam pirktais tramvaja vagons.

"Muzeju bija iecerēts veidot bijušajās 4. depo telpās, tāpēc uz turieni pakāpeniski tiek nogādāta vecā un nolietotā tehnika, tajā skaitā RVR tramvajs un, iespējams, arī šobrīd 9Tr trolejbuss, kas nākotnē varētu pretendēt uz vēsturisku muzejisku vērtību," portālam "Delfi" atklāja "Rīgas satiksmes" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane. Viņa arī norāda, ka RVR tramvaja un "Škoda" trolejbusa iegādes brīdī bijis skaidrs, ka abus transporta līdzekļus būs nepieciešams renovēt un tam būs jāatvēl finanses. Sākoties krīzei 2008. gadā, šī iecere tikusi atlikta un netika īstenota.

Mūsdienīgas vēstures ekspozīcijas un muzeja veidošanai nepieciešami lieli finanšu resursi, skaidro RS pārstāve. Būtu nepieciešams remontēt un speciāli iekārtot telpas, renovēt transportlīdzekļus, kā arī jāizveido kā bērniem, tā pieaugušajiem saistoša ekspozīcija. Apzinoties pašreizējās finansiālās iespējas, RS ieceri par muzeja izveidi apturējusi.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!