Alūksnes pilsētas domes janvāra sēdē deputāti apstiprināja Alūksnes pašvaldības autoceļu sarakstu ar noteiktām uzturēšanas klasēm ziemas sezonai. Sarakstā ir iekļautas triju klašu ielas, bet atsevišķi uzskaitītas ziemā netīrītās ielas, kas ir mazdārziņu teritorijā un parkā. Lai atvieglotu ielu uzturēšanu pašvaldībai, tiek strādāts pie tā, lai Alūksnes pilsētā slēgtu tranzīta kustību.
B klasē iekļautas pilsētas ielas, kurās transporta kustības intensitāte ir no 500 līdz 1000 automašīnām diennaktī. Par tādām atzītas, piemēram, Dārza, Ganību, Gulbenes, Jāņkalna, Kanaviņu, Latgales, Lielā Ezera, Miera, Ojāra Vācieša, Pils, Rūpniecības, Torņa, Tirgotāju un citas ielas.

C klasē iekļautas ielas ar kustību intensitāti no 100 līdz 500 automašīnām diennaktī, piemēram, Apes, Glika, Darba, Laurencenes, Malienas, Mežinieku, Ošu, Smilšu un citas ielas.

D klasē iekļautas ielas, kurās kustības intensitāte ir mazāk par 100 automašīnām diennaktī, piemēram, Annas, Augusta, Cēsu, Ezermalas, Krišjāņa Barona, Melleņkalna, Pūpolu, Pilssalas, Sīļu, Ziedu un citas ielas. Savukārt Helēnas iela ir sadalīta: posmā no Uzvaras ielai līdz Alsviķu ielai tā ir B klasē, bet posmā no Uzvaras ielai līdz elektriķiem - C klasē.

Deputāts Ainārs Melders domes sēdē uzsvēra, ka šā jautājuma izskatīšana ir novēlota, jo šādu lēmumu domei vajadzēja pieņemt jau 2005.gada 1.septembrī. “Sagatavojot šo jautājumu, domes tautsaimniecības komitejā tika diskutēts par A klases ielām Alūksnē. Līdzekļus ielu uzturēšanai piešķir pēc ielu garuma un citiem kritērijiem. Šobrīd Alūksnes dome nevar pateikt, ka pilsētā ir arī A klases ielas, jo, lai tā apgalvotu, nepieciešams veikt izpēti, mērīt satiksmes intensitāti uz ielām un pētīt, vai tā atbilst A klasei. Ņemot vērā, ka tas nav veikts un ka 2002.gadā autoceļu direkcija Jāņkalna, Rīgas un Pils ielu noņēma no tranzītceļu kategorijas, tad Alūksnes dome apgalvo, ka mūsu pilsētā nav A klases ielu. Ja tiks izmērīta satiksmes intensitāte un tā atbildīs A klasei, tad par tādām tās arī atzīsim,” teica Melders.

Viņš uzsvēra, ka pašlaik tiek strādāts pie tā, lai Alūksnes pilsētā slēgtu tranzīta kustību. “Drīzumā domes komitejā diskutēs par smago kravas automašīnu kustību Pils un Jāņkalna ielā. Pašlaik Alūksnē nav tranzīta ielu. Lai Alūksnes pašvaldība par saviem budžeta līdzekļiem spētu atbilstoši uzturēt pilsētas ielas un remontēt tās, ir iecere slēgt pilsētas ielas tranzīta kustībai. Domei nav par saviem līdzekļiem jātīra un jāuztur ielas, kur brauc tranzītkravas. Tas ir jādara valstij. Lēmums nebūs muļķīgs, bet ekstravagants, un tad paskatīsimies, kas notiks. Manuprāt, minētais 2002.gadā pieņemtais lēmums bija neadekvāts,” skaidroja Melders.

Deputāts Jānis Cīmiņš pauda neizpratni par to, kā ziemas periodā tiek tīrītas un kaisītas Alūksnes ielas. “Pašlaik SIA “Rūpei” ir šāda prakse: vispirms notīra Pilsētas bulvāri, pēc tam - Brūža ielu, tad - pārējās ielas, kā sanāk, bet tā nedrīkstētu būt,” teica Cīmiņš.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!