Vairākas starppilsētu nozīmes pasažieru pārvadātāju firmas piektdien iesniegs prasību Administratīvajā tiesā, kurā apstrīdēs SIA "Autotransporta direkcija" rīkotā konkursa par tiesībām sniegt pakalpojumus starppilsētu nozīmes maršrutu tīklā rezultātus, piektdien vēsta portāls "aluksniesiem.lv".

Pēc konkursa noslēguma atklājies, ka tā uzvarētājiem nav nedz autobusu, nedz bāzu, lai nodrošinātu autobusu kustību starp pilsētām.

Alūksnes SIA "TU Vidlatauto" valdes loceklis Edvīns Strickis pat pieļāvis, ka tiesa apturēs līguma slēgšanu ar konkursa uzvarētājiem - a/s "Nordeka" un SIA "Norma - A". Viņš piebildis, ka nākamajā piektdienā SIA "Autotransporta direkcija" ir jāizsūta līgumi uzvarētājiem. Un tad divu nedēļu laikā varētu arī noskaidroties, vai abi uzvarētāji patiešām spēj uzņemties saistības, kuras, uzvarot konkursā, tie ir ieguvuši.

Savukārt 20. novembrī ar SIA "Autotransporta direkcija" sabiedriskā transporta daļas vadītāju Andrianu Ļubļinu tiksies paši reģionālie pasažieru pārvadātāji. Viņu vidū ir ne tikai SIA "TU Vidlatauto", bet arī a/s "Rēzeknes autobusu parks", "Madonas Ceļu būves SIA", SIA "Balvu autotransports", SIA "Gulbenes autobuss" un SIA "Pasažieris".

Ļubļins portālam gan sacījis, ka konkursa zaudētāju "nelaime bija tā, ka viņu piedāvājums gan bija kopējs, bet nebija izvirzīti kopēji mērķi".

Tikmēr pats SIA "Vidlatauto" ir pārmaiņu priekšā. Strickis stāstījis, ka jau mēnesi ritot sarunas ar Alūksnes rajona pašvaldību vadītājiem, tomēr risinājums problēmai nav atrasts. Vienlaikus, atzīstot, ka starppilsētu maršruti veido 45% no kopējā uzņēmuma pārvadājumu apjoma, nav vērts gausties. Viņš skaidrojis, ka šoferi var meklēt darbu citviet. Vēl vairāk a/s "Nordeka" jau izteikusi mutisku piedāvājumu nomāt autobusus uz pusgadu, kā arī pieņemt darbā šoferus.

Strickis arī izteicis neapmierinātību ar satiksmes ministra Ainara Šlesera (LPP/LC) izteikumumiem otrdien. Valdības loceklis bija sacījis, ka šoferi darbu atradīs, savukārt direktoru zaudējums nebūs būtisks, jo viņi saņem algu par to, ka "viņi ir direktori".

Tāpat Šlesers norādīja, ka pašreizējā situācija valstij liek būt ķīlniecei. Nesenais degvielu cenu paaugstinājums bijis tā pierādījums. Nespējot atmaksāt arvien lielākos izdevumus un tos pilnībā nesedzot arī valsts subsīdijām, autopārvadātāji prasīja papildus naudu. Tostarp paši pārvadātāji, pēc Šlesera teiktā, nemeklēja iespējas samazināt savus tēriņus.

Šlesers sacījis, ka nav iemesla apšaubīt konkursa rezultātus.

Jau vēstīts, ka konkursā uzvarēja lielās autopārvadātāju firmas. To vidū, piemēram, "Nordeka" ieguva tiesības veikt pārvadājumus piecās no astoņām lotēm.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!