Starp naftas tranzītā iesaistītajiem Ventspils uzņēmējiem ir iestājies pamiers, otrdien ziņo laikraksts “Kommersant Baltic Daily”.
Laikraksts atgādina, ka martā ir beigušies publiskie strīdi starp Ventspils naftas tranzīta uzņēmumu akcionāriem, turpinās tikai tiesu procesi, kuru virzība ir lēna un apstiprina informāciju par noslēgto pamieru.

Atsaucoties uz personām, kuras ir tuvas naftas tranzīta kompleksa vadībai, laikraksts norāda, ka cīņā par kontroli pār lielākajiem tranzīta uzņēmumiem uzvarējis Ventspils mērs Aivars Lembergs un viņam tuvie uzņēmēji.

“Kommersant Baltic Daily” norāda, ka konflikta iznākumu noteica Jānim Blažēvicam piederošās naftas tranzīta kompleksa akciju paketes pārdošana Lembergam. Ventspils mēra pārvaldē jau agrāk nonākušas bijušajam “Ventspils naftas” juristam Valentīnam Kokalim piederošās akcijas.

Šajā gadījumā darījumi notikuši ar ārvalstu uzņēmumiem, kas kontrolē AS “Ventbunkers”. Kā ziņots, “Ventbunkers” tiek uzskatīts par centrālo uzņēmumu Ventspils tranzīta biznesā. “Ventbunkeram” pieder kontrolpakete AS “Latvijas naftas tranzīts”, kas savukārt ir lielākais AS “Ventspils nafta” akcionārs ar aptuveni 49% akciju.

Līdz šim publiski izskanējusi informācija, ka “Ventbunkera” kontrolpakete pieder Nīderlandē reģistrētai firmai “Yelverton Investment”, mazākas akciju paketes pieder SIA “Kement” un Austrijā reģistrētai firmai IAG. Seši uzņēmuma mazie akcionāri ir Ventspils mērs Aivars Lembergs un pazīstamākie Ventspils tranzīta biznesa pārstāvji - Jānis Blaževičs, Igors Skoks, Oļegs Stepanovs, Genādijs Ševcovs un Berķis.

Laikrakstam nav izdevies iegūt Blaževica komentārus, kā arī skaidrojumu, vai viņš ir pārdevis sev piederošās akcijas vai citām personām nodevis pārvaldi pār tām.

“Neskatoties uz visu notikumu dramatismu, novērotāji norāda, ka “opozicionārus” un Ventspils mēru saista ciešas darījumu attiecības ne tikai naftas tranzītā, bet arī lielos transporta projektos, kur Lembergs veicis būtiskus ieguldījumus uzņēmumu kapitālos,” norāda laikraksts, uzsverot, ka Ventspils uzņēmēji nolēmuši rīkoties pragmatiski.

Jautājums gan esot, cik ilgi agrākie sāncenši spēs sadarboties “vienotajā Latvijas biznesa laukumā”.

Tai pašā laikā esot skaidrs, ka tuvākajā laikā jautājums par Ventspils naftas tranzīta pārdošanu nebūšot aktuāls. Kā raksta “Kommersant Baltic Daily”, potenciālie ārvalstu partneri jau sen pamanījuši Ventspils mēra nevēlēšanos šķirties no saviem īpašumiem tranzīta uzņēmumos.

Līdz ar to “Ventspils naftas” mazie akcionāri, arī valsts, var aizmirst par iespējami izdevīgāku sev piederošo akciju pārdošanu, rezumē laikraksts.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!