Foto: AFI
Maršrutā Rīga-Stokholma strādājošais prāmju operators AS “Rīgas jūras līnija” (RJL) pārtrauks darbību un, visticamāk, prāmis “Baltic Kristina” no pirmdienas, 17.oktobra, nekursēs, šodien žurnālistiem atzina Rīgas Brīvostas pārvaldes Sabiedrisko attiecību departamenta direktors Kārlis Leiškalns.
RJL konti ir arestēti, jo uzņēmums ir parādā degvielas piegādātājam “O.V.Rinkis” 450 000 latu un nespēj atmaksāt parādu īsā laika periodā. RJL nav līdzekļu parādu segšanai un degvielas iegādei no cita piegādātāja.

Rīgas Brīvostas valde šodien nolēma ne tikai neieguldīt līdzekļus operatora pamatkapitālā, bet arī mēģināt pārņemt prāmi “Baltic Kristina”, lai segtu parādu “Parex bankai” septiņu miljonu ASV dolāru (4,088 miljonu latu) apmērā.

Kā informēja Leiškalns, šāds lēmums pieņemts, jo “Parex banka” ir vērsusies tiesā pret RJL par šī parāda piedziņu un tiesa prasību ir apmierinājusi. Tā kā brīvosta ir minētā kredīta galvotājs, valde nolēma uzdot pārvaldniekam veikt darbības, lai pārņemtu prāmi.

Gada pārskatā tas novērtēts par 4,6 miljoniem eiro (3,23 miljoniem latu).

RJL valde ierosināja palielināt uzņēmuma pamatkapitālu par 1,6 miljoniem latu, kurus plānots izmantot jauna prāmja nomai. Daļu no šīs summas plānots novirzīt steidzamāko parādu dzēšanai.

RJL parāda summa ir 453 826 lati un līdz šim uzņēmums maksāja 15 000 latus katru nedēļu, sedzot 58 000 no kopējās parāda summas, informēja RJL. Taču “O.V.Rinkis” nav bijis apmierināts ar šādu parāda segšanas grafiku, saskaņā ar kuru uzņēmums naudu atgūtu tikai pēc gada, un vērsies tiesā ar prasību piedzīt parādu. 7.oktobrī tiesa, nodrošinot “O.V.Rinkis” prasību, arestēja RJL kontus. Šobrīd RJL iepērk degvielu no cita piegādātāja - “D.N.Bunkerings”, taču uzņēmumam nav līdzekļu, lai atmaksātu parādu “O.V.Rinkis”.

RJL akcionāri pagaidām neatbild uz uzņēmuma izmisīgiem lūgumiem palielināt RJL pamatkapitālu. Uzņēmuma neveiksmēs un parādu uzkrājumos jaunā valde vaino iepriekšējo vadību, Jaunā valde uzskata, ka iepriekšējā vadība attīstījusi neveiksmīgu marketinga politiku, piemēram slēgusi mārketinga nodaļu Zviedrijā, atsakoties no plāniem strādā uz maksātspējīgajiem skandināvu pasažieriem. Tāpat uzņēmums gada laikā zaudējis aptuveni pusmiljonu latu, pazeminot biļešu cenas vidēji par septiņiem latiem laikā, kad visas izmaksas tikai pieauga, īpaši sadārdzinājās degviela.

Rīgas domei pieder 35,48% operatores akciju, SIA “Astramar” - 27,51%, Rīgas Brīvostas pārvaldei - 19,72%, kompānijai “Ilmaco Limited” - 9,77%, Jurim Šabašovam - 4,39%, bet Vjačeslavam Spriševskim - 3,13% akciju.

RJL pērn strādāja ar 494 426 latu zaudējumiem, savukārt neto apgrozījums pērn sasniedza 5,563 miljonus latu, kas ir par 567 319 latiem jeb 11% vairāk nekā 2003.gadā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!