Ārvalstu tūrisma eksperti atzīst, ka, braucot uz Rīgu, tos iespaidojis stereotips, ka Rīga ir viena no Austrumeiropas pilsētām, kur ir labs alus un lielas vieglas uzdzīves iespējas. Taču septiņu dienu laikā iepazīstoties ar pilsētas tūrisma produktiem, ekspertu priekšstats par Rīgu pilnībā mainījies – aizbraucot viesi jau kaluši plānus par atgriešanos.
"Līdzībās runājot, mūsu pilsēta ir kā līgava, par kuru preciniekiem dzirdējuši sliktas tenkas. Nevarētu teikt, ka tā ir gluži tikumīga mātes meita, bet pieredzējusi, skaista un gudra gan. Kopumā šis vērtējums tikai apstiprina to, ka mums vēl mērķtiecīgāk jāstrādā pie pozitīva Rīgas tēla veidošanas un popularizēšanas ārvalstīs. Tajā pašā laikā mums skaidri jāapzinās mūsu trūkumi un neizmantotās iespējas," uzskata Ludviks.
Kā viens no būtiskākajiem trūkumiem tika minēta nelaipnā apkalpošana, nedraudzīgā un neieinteresētā personāla attieksme restorānos un kafejnīcās. Vizītes ietvaros, eksperti piedalījās akcijā "Nezināmais klients" un apmeklēja kafejnīcas, restorānus, muzejus, galerijas, veikalus un tūrisma informācijas centrus, lai novērtētu sniegto pakalpojumu kvalitāti pēc konkrētiem kritērijiem.
"Acīmredzot cilvēkresursu trūkums veicina to, ka oficianti ēstuvēs atļaujas uzvesties augstprātīgi un pat rupji", atzīmē vicemērs un secina, ka zemā pakalpojumu kvalitāte tieši ēdināšanas iestādēs Rīgā ir būtisks kavēklis tūrisma piesaistei. Jāatzīmē, ka septembrī Rīga iestājās "Pasaules gastronomijas pilsētu apvienībā" ar mērķi sekmēt ēdināšanas kvalitātes paaugstināšanu pilsētā.
Ekspertu vizītes organizatore "Latturinfo" valdes priekšsēdētāja Daina Vinklere uzsver, ka pētījums neatspoguļo vienkārša tūrista viedokli, bet gan ir pieredzējušu ekspertu vērtējums un līdz ar to sniedz padziļinātāku ieskatu un secinājumus, kas būtu jāņem vērā.
Pētījumu organizēja "Euto", "Latturinfo", "CTCC" sadarbībā ar Latvijas Republikas Ekonomikas ministriju, Tūrisma attīstības valsts aģentūru, Rīgas domi, Latvijas Universitāti, rajonu pašvaldībām, tūrisma informācijas centriem.