Jelgavā līdz 2010.gadam plānots sakārtot 40% ielu, iepriekšējo četru gadu laikā rekonstruēti 17 kilometri pilsētas ielu ar asfalta segumu. Šogad plānots sakārtot vēl 6,5 kilometrus ielu seguma, ieguldot 4,6 miljonus latu, tai skaitā vienu miljonu latu valsts investīciju, informēja Jelgavas domes sabiedrisko attiecību nodaļā.
Jelgavas ielu katastrofālais stāvoklis licis vairāk nekā 150 autovadītājiem otrdien protesta akcijā pilsētas centrā faktiski paralizēt satiksmi, lai pievērstu domes uzmanību ielu stāvoklim. Tiesa, neviens no domniekiem pie protestētājiem neiznāca.

Domē informēja, ka šobrīd Jelgavas pilsētā labā tehniskā stāvoklī ir 25% ielu ar asfalta segumu. Pārējās ielas nepieciešams rekonstruēt vai veikt nopietnus remontdarbus. Kopējais pilsētas ielu garums ar asfalta segumu ir 115 kilometri.

2004.gadā apstiprinātajā pilsētas attīstības stratēģijā kā mērķis tika izvirzīts līdz 2010.gadam rekonstruēt vai uzliet jaunu asfalta segumu 40% pilsētas ielu. Tolaik, 2003.gadā, kad tapa šis dokuments, mērķis šķita pietiekami ambiciozs, bet, noslēdzot 2007.gadu, vairāk nekā puse no plānotā apjoma jau būs realizēta. Tas apliecina, ka ielu seguma atjaunošana ir viena no pilsētas prioritātēm, uzsver dome.

Pašreizējais Jelgavas ielu seguma stāvoklis lielā mērā ir saistīt ar deviņdesmito gadu ekonomisko krīzi, kad ierobežoto finanšu resursu dēļ bija nepieciešams vairāk domāt par to, kā nodrošināt izglītības un citas sabiedriskās nozīmes ēkas ar apkuri, nevis par ielu rekonstrukciju. Gandrīz desmit gadus, līdz pat 2000.gadam, ielu rekonstrukcija praktiski netika veikta, jo pilsētas budžets bija pietiekams tikai uzturēšanas izdevumu segšanai.

Lielākā daļa pilsētas ielu ir būvētas 70. – 80. gados līdz ar to viņu kalpošanas laiks 8 – 12 gadi līdz kārtējai segas atjaunošanai ir pagājis. Turklāt, ik gadu pieaug arī satiksmes intensitāte. Piemēram, laika periodā no 1999. gada līdz 2007. gadam automašīnu kustības intensitāte pa Lielo ielu pieaugusi no 19 860 līdz 27 480 automašīnām diennaktī, tas ir, gandrīz par 30% vairāk.

Jelgavas Domes priekšsēdētājs Andris Rāviņš norāda, ka "ielu seguma stāvoklis ir aktuāls teju visās Latvijas lielākajās pilsētās. Skaidrs ir arī tas, ka tikai ar pašvaldības budžeta līdzekļiem pārskatāmā laika periodā pilnīga ielu renovācija nav iespējama. Tieši tādēļ Latvijas Lielo pilsētu asociācija vairakkārt aicinājusi valdību pievērst lielāku uzmanību šim jautājumam un iestājās par Eiropas Komisijas sākotnējo piedāvājumu Pilsētu prioritātes budžeta līnijas izlietojumam, atvēlot līdzekļus 9 pilsētām nevis 17 kā šobrīd. Tieši Pilsētu prioritātes programma ir viena no retajām, kurā paredzēts atvēlēt līdzekļus arī vietējās nozīmes ielu sakārtošanai Tāpat jānorāda, ka arī ES struktūrfondu finansējums pilsētu ielu sakārtošanai ir paskops. Tuvākajos gados Latvijas pilsētas ES līdzekļus varēs piesaistīt tikai tranzītielām."

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!