Pagaidām bez redzamiem panākumiem, tomēr neatlaidīgi turpinās investora meklējumi Jelgavas lidlauka attīstībai. To "Ziņām" apstiprināja gan pašvaldības izpilddirektora vietnieks Vilis Ļevčenoks, gan lielākā lidlauka būvju īpašnieka SIA "BaltDelAero" pārstāvis Ilgvars Lecis, gan arī lidotāju iniciatīvas grupas pārstāvis Jānis Pladars.

close-ad
Saturs turpināsies pēc reklāmas
Reklāma
Kā paredz pērn jūlijā Zemgales apgabaltiesā starp Jelgavas pašvaldību un lidlauka būvju īpašniekiem noslēgtais izlīgums, divus gadus tiks meklēts investors lidlauka attīstībai. Ja tādu tomēr neizdosies atrast, pēc 2009.gada jūlija SIA "BaltDelAero" būs tiesības lidlaukā demontēt no pacelšanās - nolaišanās joslas ap piectūkstoš betona plātņu. Tādējādi tur paliktu ap 1300 plātņu, ar kurām pietiktu 800 metru garai un 20 metru platai pacelšanās - nolaišanās joslai, kas izmantojama mazajā aviācijā.

Privatizējot lidlauka ēkas, "BaltDelAero" iemaksāja pašvaldībai 336 064 latus (80 procentus no tiem sertifikātos). Firmai bija nodoms lidlaukā attīstīt lidmašīnu apkalpošanu un, ieguldot 1,4 miljonus ASV dolāru, pat sākt ražot un izmēģināt reģiona ekonomikai izdevīgus aviācijas dzinējus. Taču deviņdesmito gadu beigās, sākoties Krievijas ekonomiskajai krīzei, iecerētais palika neīstenots.

"Mums nekāda lidlauka plātņu jaukšana nav prātā," laikrakstam sacīja SIA "BaltDelAero" īpašnieks, uzņēmējs no Ozolniekiem Ilgvars Lecis, piebilstot, ka viņš tomēr cer uz aviācijas attīstību Jelgavā.

Pirms minētā izlīguma noslēgšanas vairāk nekā desmit gadus lidlaukā valdīja pilnīga neskaidrība par tālāko attīstību. Tas sāka aizaugt ar brikšķiem. Taču beidzamajā laikā te iekārtojušies vairāki mazo lidmašīnu īpašnieki, kas paši iespēju robežās ir sakopuši lidlauka teritoriju. Izpletņlēcēju nodarbības šeit joprojām rīko Rīgas aeroklubs, kas izremontējis astoņdesmitajos gados celto ekskadriļas štāba ēku. Tuvākā perspeltīvā paredzēts izmainīt arī lidlauka apkārtni.

Kā "Ziņām" pavēstīja Jelgavas Attīstības un pilsētplānošanas pārvaldes vadītāja Gunita Osīte, Atmodas ielas apkaimē no Dobeles ielas līdz pilsētas attīrīšanas ierīcēm Lapskalna ielas galā paredzēts izbūvēt automaģistrāli.

Jelgavas lidotāju iniciatīvas grupa, ko pārstāv Jānis Pladars, stingri pastāv uz to, ka lidlaukā vajag saglabāt tagadējo pacelšanās - nolaišanās joslu, kuras garums ir ap diviem kilometriem, bet platums - 40 metri. Tādējādi šeit būtu iespējams izvērst lidotāju apmācību.

Iniciatīvas grupa vairakkārt ir tikusies ar pašvaldības izpilddirektora vietnieku Ļevčenoku un ir cerīgi noskaņota, ka, kopīgi sadarbojoties, izdosies saglabāt un attīstīt lielo lidlauku.

Seko Delfi arī Instagram vai Telegram profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!
Publikācijas saturs vai tās jebkāda apjoma daļa ir aizsargāts autortiesību objekts Autortiesību likuma izpratnē, un tā izmantošana bez izdevēja atļaujas ir aizliegta. Vairāk lasi šeit.

Comment Form