Foto: F64
Rīgas līcis un pat Baltijas jūra līdz Gotlandei tā aizsalusi, ka Latvijas ostās kuģu satiksme ir bremzēta vai pat apstājusies. Trešo nedēļu kuģu satiksme apstājusies arī Salacgrīvā.

Februāra sākumā Salacgrīvas un Skultes ostas pārvalde kopā bija noīrējusi velkoni, kas ostā ļāva nodrošināt navigāciju. Diemžēl to pārpirka igauņi. Šobrīd Skultē velkoni īrē kāds stividors, ko līdzfinansē arī ostas pārvalde. Salacgrīvas ostas pārvaldnieks Ivo Īstenais stāsta, ka arī uzrunājis stividorus, bet interese par šādu sadarbību nav izrādīta. Pārvaldei vienai īrēt būtu pārāk dārgi. Varētu gan vienoties, lai izpalīdz Skultes velkonis, bet Salacgrīvas ostā to nevar izmantot pārāk dziļās iegrimes dēļ.

"Stividori streso, un es līdz ar viņiem, jo vajadzētu, lai kuģi grozās. Jūtos bezspēcīgs un gandrīz vai sāku ienīst ziemu un ledu. Tomēr varbūt labāk kādu mēnesi panervozēt, bet neiekrist mīnusos, kas kavētu ostas attīstību. Pat nevaru iedomāties, cik kuģu vajadzētu apkalpot, lai atmaksātos velkoņa īre par 5 līdz 7 tūkstošiem eiro dienā, plus vēl degviela dodama..," spriež Īstenais. Tomēr viens velkonis ar izdevīgiem noteikumiem Salacgrīvas ostai ir noskatīts, šobrīd gan tas ir remontā, bet tuvākajā laikā to plānots pabeigt. Iecerēts, ka velkonis Salacgrīvas ostā paliks tik ilgi, cik ledus traucēs kuģu kustību. Ivo Īstenais prognozē, ka tas varētu būt pat līdz marta beigām.

Domājot par nākamo ziemu, ar Skultes pārvaldi panākta vienošanās par kopīga konkursa rīkošanu vasarā velkoņa nomai. Notiek sarunas arī par ilgtermiņa sadarbības līguma slēgšanu ar robežsardzi akūtas nepieciešamības gadījumā izmantot tās patruļkuģi "Valpas". Šobrīd tas nav iespējams, jo kuģis iesalis Rīgas ostā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!