Foto: F64
No 70 taksometru kompānijām, kuras strādā Rīgā, tikai 16 kompānijas taksometru pakalpojumus sniedz ar automašīnām, kuras izlaišanas gads ir jaunāks par 2000. gadu, pārējas kompānijas brauc ar automašīnām, kas ir vecākas par 15-20 gadiem, liecina Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācijas (LVTNDDO) dati.

"15 gadu vecas automašīnas rada lielu gaisa piesārņojumu, savukārt to vizuālais izskats grauj pilsētas tēlu, jo taksometri pārsvarā stāv centrā. Mēs visi ļoti rūpējamies, cenšoties veidot Rīgu par tūristiem draudzīgu vietu, taču nevēlamies pamanīt vecās automašīnas pilsētās centrā. Ja tūristi redz taksometrus sliktā stāvoklī, diez vai tas uzlabo viņu priekšstatu par mūsu valsti," norāda LVTNDDO priekšsēdētāja vietnieks Aleksejs Ignatjevs.

Automašīnām, kas vecākas par 15 gadiem, bieži ir kādi būtiski bojājumi vai trūkumi - bojāts rāmis un virsbūve, bojāta bremžu sistēma, un tas nereti ir iemesls ceļu satiksmes negadījumiem. Veca un nolietota automašīna apdraud satiksmes drošību, kā arī viņu tehniskais stāvoklis apdraud taksometru klientu drošību.

Arvien biežāk taksometru kompānijas pārstāvji kā apliecinājumu min tehnisko apskati, norādot, ka tas atļauj automašīnu izmantot pasažieru komercpārvadājumu veikšanai. "Automašīna, kurai ir vairāk nekā 15 gadi, nevar būt labā stāvoklī, jo diezgan ātri nolietojas salons. Diez vai pēc ilggadējas lietošanas salons un automašīnas ārējais tēls izskatās atbilstoši, lai varētu pārvadāt klientus. Sabiedrībā pastāv mīts, ka ar labiem un jauniem taksometriem pārvietoties ir ļoti dārgi, savukārt ar vecām taksometru automašīnām - lēti. Realitātē situācija ir pavisam cita. Pēdējā laikā LVTNDDO no klientiem saņem aizvien vairāk sūdzību par taksometru kompānijām, kuras brauc ar vecām un nekvalitatīvām automašīnām, bet pieprasa diezgan augstu samaksu par saviem pakalpojumiem," skaidro Ignatjevs. 

LVTNDDO uzsaka, ka taksometru parka kvalitāte ir jāreglamentē Rīgas domei, pieņemot ierobežojumus taksometru automašīnas sertificēšanā, proti, nosakot, cik vecām automašīnas vispār tiek piešķirta taksometru pakalpojuma licence. "Ierobežojumi sertificēšanā ļautu sakārtot taksometru tirgu, uzlabot pakalpojuma servisu un klientu apmierinātību," piebilst Ignatjevs.

Latvijas Vieglo taksometru nozares darba devēju organizācija (LVTNDDO) ir izveidota ar mērķi apvienot Latvijas vieglo taksometru nozares darba devējus sabiedriskai darbībai, sakārtot Latvijas vieglo taksometru tirgu, sekmēt tikai augstas kvalitātes vieglo taksometru pakalpojumu sniegšanu, kā arī pārstāvēt savu biedru un nozares intereses.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!