Latvijā patlaban tūristus sagaida, pavada un ar ievērības cienīgajiem objektiem, vietām un cilvēkiem iepazīstina galvenokārt gidi vai tūrisma informācijas speciālisti. Tomēr reti tūristiem ir iespēja klausīties konkrētajai vietai raksturīgus stāstus un pasakas, turklāt vietējo stāstnieku izpildījumā. Bet šādu cilvēku iesaistīšana tūrisma sfērā varētu uzlabot daudzu objektu apmeklētību un piesaistīt lielāku ceļotāju interesi.
Šāds secinājums radies, Vidzemes attīstības aģentūrā apkopojot informāciju par vietējo nostāstu, leģendu un citu folkloras sastāvdaļu izmantošanu tūristu piesaistē Latvijā, informē aģentūras mediju speciāliste Agnese Karaseva. Kā norāda VAA projektu vadītāja Sarmīte Lietuviete, tad Latvijā patlaban viens no pazīstamākajiem objektiem, kas saistās ar kādu stāstu vai leģendu, ir Tērvetes dabas parks, kurā plaši iepazīstina ar Annas Brigaderes radītās pasakas par Sprīdīti varoņiem un notikumiem.

Vidzemē, Dikļu pagastā, pavisam nesen atklāts Vika pasaku parks, kurā var iepazīties ar grāmatas "Pakrastnieki" tēliem. Vēl minama Cēsu viduslaiku pils un ar to saistītās teikas un nostāsti, piemēram, par Cēsu lukturīti. Šo pilsētas simbolu daudzveidīgi izmantoja vasarā notikušo Cēsu 800 gadu svinību laikā.

Par iespējām izmantot vietējo folkloru tūristu piesaistīšanā šonedēļ spriež seminārā Ņūkāslā, Īrijā, starptautiskā projektā "Destilink - Ilgtspējīgu tūrisma galamērķu attīstība: sadarbība starp lauku reģioniem un zinātniskās pētniecības institūcijām Eiropā". Projektā no Latvijas piedalās Vidzemes attīstības aģentūra un Latvijas Universitāte.

Semināra galvenais temats ir vietējo tūrisma produktu mārketings un ceļotāju piesaiste, sava novada identitātes formulēšana un "pārdošana". Īri seminārā stāstīs par savu pieredzi dabas objektu un lauku tūrisma iespēju popularizēšanā, starptautiskās sadarbības veidošanā reģionu atpazīstamībai. Būs arī vietējo tūrisma objektu apskate. Semināra dalībnieki iepazīsies ar Svētā Patrika vārda izmantošanu tūristu piesaistē.

Projekts "Destilink" ilgs līdz 2007.gada novembrim. Tā mērķis ir, piesaistot Eiropas Savienības INTERREG III C programmas finansējumu, izveidot un attīstīt Eiropas mēroga tīklu sadarbībai lauku attīstībā un dzīvotspējīgu lauku tūrisma produktu izveidē. Latvijai projekta laikā paveras iespējas apgūt Eiropas Savienības dalībvalstu pieredzi darbā ar lauku attīstības instrumentiem, kā arī iegūt jaunus partnerus, ar kuriem veidot kopīgus projektus nākotnē. Tāpat tā ir iespēja valsts un starptautiskā līmenī reklamēt Vidzemes pārtikas ražotāju un amatnieku produkciju kā reģiona tūrisma piedāvājuma sastāvdaļu. Šim nolūkam projekta gaitā taps vairāki informatīvi materiāli. Pērn rudenī projekta ietvaros Vidzemē viesojās projekta partneru grupa, kas pabija arī vairākās ražotnēs un iepazinās ar Vidzemei raksturīgajiem produktiem un ražojumiem.

Projektā pārstāvēta Šveice, Skotija, Spānija, Itālija, Īrija, Austrija, Latvija un citas valstis, kas ieinteresētas piesaistīt tūristus ne tikai savām galvaspilsētām, bet arī reģioniem.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!