Pētījums tika veikts pēc ASV vadošo sabiedriskās ēdināšanas tīklu pasūtījuma, lai rastu izskaidrojumu faktam, kāpēc patērētāji izteikti iedalāmi divās kategorijās: vieni izvēlas plānu kārtu ēdienu, kamēr citi – tieši pretēji – biezu kārtu ēdienu. Īpaši patērētāju izvēles iedalījums novērojams sviestmaižu, kūku un picu sortimentā, kur ēdiens tiek veidots pēc kārtu principa.
"Institūta pētījuma secinājumi precīzi izskaidro novērojumus arī mūsu picērijās," atzīst SIA "Čilija Pizza" mārketinga direktore Inese Visocka. "Tā sauktā biezā pica "Čili Pica" picērijās ir absolūti jauns produkts, un mēs bijām pārsteigti par momentāno pieprasījumu pēc tās. Parasti katrs jauns ēdienkartes papildinājums prasa ilgāka laika mārketinga aktivitātes, lai patērētāji uzzinātu par jaunumu. Biezajai picai tādas pat īsti nepaspējām uzsākt, kad tā jau atrada savu patērētāju." situāciju komentē I. Visocka.
Biezo picu īpatnība ir picas mīkla, kura no plāno picu mīklas atšķiras gan pēc sastāva, gan pagatavošanas tehnoloģijas. Biezo picu pamatne ir pufīga un sātīga ar kraukšķīgām maliņām, ko piedod olīveļļa, kā arī pagatavošanas tehnoloģija - roku darbs - mīklu izrullē un izmīca tikai ar rokām, tā netiek sagatavota un izrullēta caur tādu kā "mašīnu", kā tiek sagatavotas plānās picas.
Ēdienu biezuma saistību ar garšu vērojuši arī uztura pētnieki: "Kārtu biezums un to savstarpējā saspēle garšas veidošanās procesā spēlē būtisku lomu. Atbilstoši individuālajām īpatnībām, daļai cilvēku patīkamu garšas sajūtu veido ēdieni, kur ēdiena pamats jeb pirmā kārta ir bieza un augšējās kārtas sniedz nianses, un otrādi, daļai cilvēku patīkamai garšai nepieciešama bieza, dažādu produktu un piedevu virskārta un ļoti plāna pamata kārta."
Pētījuma secinājumi ļāvuši pavāriem izprast patērētāju līdz šim neskaidro izvēles ierosinātāju, kāpēc daļa cilvēku izvēlas bieza slāņa ēdienus, daļa – plāna.