Foto: Publicitātes foto

Mazie komercauto jeb LCV (light commercial vehicles) publiskajā diskursā mēdz palikt nepamanīti. Apspriežot darba mašīnas, uzmanības centrā biežāk nonāk gabarītos prāvāki furgoni un mikroautobusi. Tāpat mazie komercauto paliek ēnā arī tad, kad runa ir par vieglo pasažieru transportu. Taču auto, ko ar labvēlīgu ironiju dēvē par bulkuvāģi, ir neaizstājams darbarīks mazajiem uzņēmumiem, un tāpat tie var kalpot arī kā personīgais transports. Kas tieši padara tos unikālus?

Jauna paaudze pielāgojas jauniem laikiem

Nesen konkursā "Lietuvas Gada komercauto 2024" pārsteidza mazo modeļu pārpilnība – bija veseli 13 titula pretendenti. To vidū īpaši izcēlās četri – "Citroen Berlingo", "Ford Tourneo Connect", "Peugeot Rifter" un "Renault Kangoo Van". Profesionāļu žūrija par labāko šajā kategorijā atzina "Peugeot Rifter". Gan plašais piedāvājums, gan modeļu atjauninājumi liecina par segmenta vitalitāti, turklāt tā attīstību sekmē arī izmaiņas biznesa vidē.

"Šādi auto kļūst populāri, jo aizvien vairāk plašumā vēršas e-komercija, interneta veikali un mazie ģimenes uzņēmumi, kuri paši veic piegādi un pārvadā materiālus, īpaši gadījumos, kad kurjerpasta nosacījumi viņus neapmierina. Šīs ir ērti aprīkotas automašīnas gan ģimenēm, gan darbam. Es teiktu, ka tas ir universāls transports globāli mainīgajai ikdienai," saka Viktors Šinkarjovs, konkursa žūrijas loceklis un uzņēmuma "Baltic Logistic Solutions" transporta daļas vadītājs Baltijas valstīs.

Kompakti, bet reizē arī ļoti ietilpīgi

Mazie komercauto veido starpposmu starp specializētu komerctransportu un vieglajiem ģimenes auto. Tie tiek būvēti uz vieglo automašīnu platformām. Piemēram, "Citroen Berlingo" un "Peugeot Rifter" pamatā ir tā pati "Stellantis" EMP2 platforma, kas kalpo arī "Peugeot 308" un "Citroen C5 Aircross" modeļos. Savukārt "Ford Tourneo Courier" tiek ražots tajā pašā rūpnīcā, kur "Ford Puma".

No vienas puses, šī segmenta pārstāvji ir līdzīgi pasažieru auto – tas ir vieglais transports ar lieliem ekrāniem un tehnoloģijām piesātinātu interjeru. No otras puses – specifiskā virsbūve piedāvā daudz vairāk telpas, kas jau ir komerctransportam tipiska iezīme.

Lai turpinātu lasīt, iegādājies abonementu.

Lūdzu, uzgaidi!

Pielāgojam Tev piemērotāko abonēšanas piedāvājumu...

Loading...

Abonēšanas piedāvājums nav redzams? Lūdzu, izslēdz reklāmu bloķētāju vai pārlādē lapu.
Jautājumu gadījumā raksti konts@delfi.lv

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!