Fоtо: Publicitātes foto

Uzņēmumi automašīnas izvēlas pēc nedaudz atšķirīgiem kritērijiem nekā privātpersonas personīgai braukšanai. Pērkot desmitiem vai pat simtiem automašīnu, grāmatvedim ir lielāka teikšana nekā tā topošajam autovadītājam. Kas ir svarīgākais, papildinot uzņēmuma autoparku, un kuras automašīnas tam ir vispiemērotākās?

Briti izvēlas auto uzņēmumiem

Uzņēmumi reti pēta auto modeļu apskatus, reti pievērš uzmanību šasijas komfortam vai vadāmībai, trokšņu izolācijai, dinamikai vai apdares materiāliem. Izvēloties automašīnas darbiniekiem, kuri darba vajadzībām daudz brauc, visvairāk uzmanības tiek veltīts automašīnas cenai un ekspluatācijas izmaksām. Līdz ar to mediji Baltijā reti pievērš uzmanību automašīnām caur uzņēmumu kā pircēju prizmu.

Taču Lielbritānijā, kurai ir daudz lielāks tirgus, šī biznesa joma ir arī nopietna nozare ar specializētām publikācijām un speciālistiem, kas palīdz uzņēmumiem izvēlēties piemērotāko transportu.

"Fleet World Group Publications" organizēja "Fleet Management Awards". Šajā balvu pasniegšanā tika izvēlēti labākie kompāniju automobiļi, kas bija iedalīti dažādās nominācijās. Atlase ietvēra arī daudzus ekoloģiski saudzīgus un elektriskus modeļus. Labākie elektromobiļi guva īpašu atzinību, jo lielākā daļa Rietumeiropas kompāniju apgūst ilgtspējīgus risinājumus. Kas ir populārākais Baltijā?

"Baltijā joprojām galvenais kritērijs ir cena. Vienalga, vai skatāmies uz mikroautobusiem, pikapiem vai citām automašīnām, kas atbilst konkrētām vajadzībām, vai uz vieglajiem pasažieru automobiļiem, svarīgākais kritērijs ir cena," komentēja "Sixt Lietuva" pārdošanas daļas vadītājs Valds Staņislovaitis.

Kurš ir labākais starp šobrīd atbilstošākajiem Baltijā?

Pēc viņa teiktā, lai arī mazie krosoveri kļūst arvien populārāki, lielākā daļa uzņēmumu joprojām pērk klasiskos B vai C segmenta hečbekus, jo tie ir augstākas klases automobiļi nekā attiecīgi cenas krosoveri – solīdāk un patīkamāk darbiniekiem.

Ko briti izvēlējās par populārāko Baltijas kompāniju automašīnu vidū? Eksperti "Peugeot 308" atzina par labāko vidējā cenu segmenta automobili uzņēmumiem. Viņi uzsvēra, ka modelis piedāvā pievilcīgu bāzes cenu un visaptverošu standarta aprīkojuma pakotni ar visām būtiskajām drošības un komforta īpašībām: pat bāzes līmeņa modeļi ir aprīkoti ar automātiskajiem logu tīrītājiem, aizmugurējiem stāvvietas sensoriem, automātisko klimata kontroli, bezkontakta atslēgu un septiņu collu skārienjutīgo ekrānu ar bezvadu "Android Auto" un "Apple CarPlay" savienojamību.

"Peugeot" piedāvā arī praktiskas virsbūves tipa iespējas: hečbeku vai universāli ar 608 litru bagāžnieku līdzās atšķirīgam, acu skatienu piesaistošam dizainam. "i-Cockpit" interjera filozofija ir inovatīva un lietotājam draudzīga, ar 10 collu skārienjutīgu ekrānu un "i-Toggles" slēdžiem, kas ir lietotāja konfigurējama vadības josla. Turklāt spēkrats brauc atzinīgi un tas ļauj darbiniekiem justies komfortabli pat garākos braucienos.

Ilgtspēja britiem nebūt nav pēdējā vietā. Un tieši šeit "Peugeot" izceļas ar plašu dzinēju klāstu, kas atbilstu jebkādām vajadzībām mūsdienu biznesā: "308" joprojām ir pieejams ar ekonomisku 1,5 litru dīzeļdzinēju, kas piemērots braukšanai lielos attālumos, 1,2 litru benzīna dzinēju, kā arī parastu pašuzlādes hibrīda un spraudņa (plug-in) hibrīda variantu, kas ar elektrības vien var nobraukt 66 km. Visbeidzot, sortimentu noslēdz pilnībā elektriskā versija ar 54 kWh akumulatoru un sniedzamību līdz 413 km ar vienu uzlādi.

Baltijas biznesam jau ir svarīga ilgtspēja

"Baltijā arvien vairāk uzņēmumu deklarē ilgtspēju, tāpēc mainās arī automobiļa degvielas veida izvēle. Ir jau tādi, kas skatās tikai uz elektromobiļiem, citi meklē zemu CO2 un izvēlas hibrīdus, tomēr populārākais šobrīd ir benzīna motors. Pieprasījums pēc dīzeļauto ir samazinājies, tos tagad izvēlas vien mazākie uzņēmumi," par mainīgo un šobrīd ārkārtīgi diversificēto jauno automobiļu tirgu degvielas veida ziņā sacīja "Sixt Lietuva" pārstāvis.

Fоtо: Publicitātes foto

Pēc eksperta teiktā, Baltijā, uzņēmumiem izvēloties automašīnas, tiek ievērota elementāra hierarhija – jo zemāka darbinieka dienesta pakāpe, jo vienkāršāks auto. Tomēr ir uzņēmumi, kas apsver arī tēlu, tāpēc menedžeriem izvēlas spēkratus, kas ir vismaz kompaktklases, nevis vislētākos variantus. Daži var pat izvēlēties modeļus, kas pārsniedz pamatapdares līmeni, jo ievēro politiku, kas ļauj darbiniekam atpirkt automobili pēc tā ekspluatācijas perioda beigām uzņēmumā.

Kas uzvarēja citās kategorijās? Mazāko automobiļu kategorijā pirmo vietu ieņēma "Renault Clio". Par labāko apvidus automobili tika nosaukts "Kia Sportage", bet labākā reprezentatīvā modeļa titulu izcīnija BMW jaunā 5. sērija. "Ford Transit" modeļi tika atzīti par labākajiem mikroautobusiem, starp mazākajiem variantiem kā labākie tika izcelts "Transit Courier", bet starp lielākajiem – "Transit Custom". Par labāko lielo furgonu atzīts "Mercedes-Benz Sprinter", bet par labāko pikapu – "Ford Ranger".

Читайте нас там, где удобно: Facebook Telegram Instagram !