Foto: Publicitātes foto

Franču superauto markas "Bugatti" jaunākā modeļa prezentācija vienmēr ir Notikums ar lielo burtu, jo tas notiek pietiekami reti un arī to izlaides apjoms ir visai ierobežots. Vilties neliek arī nule prezentētais "Bugatti Tourbillion" modelis, kas aizstāj līdzšinējo "Chiron" modeli, tiks izgatavots 250 vienību ierobežotā sērijā, katram eksemplāram maksājot četrus miljonus eiro.

Pirms pieciem gadiem "Bugatti" paziņoja, ka vairs neskries pēc ātruma rekordiem. Toreiz franču superauto zīmola spēkrats bija pirmais, kas pārspēja 300 jūdžu stundā (483 km/h) atzīmi sērijveida automobiļiem. Jaunais "Tourbillion" par rekordistu nekļūs: paātrinājuma dinamikā to pārspēj "Rimac Nevera", bet maksimālajā ātrumā – "SSC Tuatara".

Pēdējo 20 gadu laikā "Bugatti" mainījies arī citās jomās – 2005. gadā "Volkswagen" (VW) koncerna paspārnē tapušais "Veyron" modelis bija pirmais sērijveida auto ar vairāk nekā 1000 zirgspēku jaudu un spēju paātrināties virs 400 km/h. Šobrīd "Bugatti" marka vairs nav VW stingrā kontrolē, bet gan kopuzņēmumā ar horvātu īpaši jaudīgo elektromobiļu ražotāju "Rimac", jo autobūve straujiem soļiem iet elektrifikācijas virzienā un superauto segments nebūs izņēmums.

Šajā tirgus segmentā klienti nepērk plikus skaitļus, piemēram, ātrumu rekordists "Rimac Nevera" trijos gados ir realizēts tikai 50 eksemplāros no plānotajiem 150. Tieši tādēļ "Bugatti Tourbillion" izstrādē uzsvars tika likts uz inženiertehniskajiem risinājumiem, piemēram, atmosfērisko V16 benzīna dzinēju.

V16 motoru pēc "Bugatti" pasūtinājuma izstrādājusi britu sacīkšu tehnoloģiju uzņēmums "Cosworth". Šim 16 cilindru atmosfēriskajam benzīna dzinējam darba tilpums ir 8,3 litri un tas spēj sasniegt 9000 apgriezienus minūtē. Šis motors attīsta 1000 zirgspēku jaudu un 900 ņūtonmetru griezes momentu. Tas pēc mūsdienu superauto mērauklas nav daudz, tādēļ jaunajā "Bugatti" modeli tas darbojas hibrīda sistēmā ar trim elektromotoriem. Rezultātā hibrīda sistēmas kopējā atdeve ir 1800 ZS, kas ļauj ātrumu 100 km/h sasniegt divās sekundēs.

"Bugatti Tourbillion" maksimālais braukšanas ātrums sasniedz 445 km/h, tādējādi par 5 km/h pārspējot līdzšinējo "Chiron" standarta modeli. Tomēr paātrinājuma dinamika salīdzinājumā ar priekšteci ir uzlabota būtiski: no vietas līdz 200 km/h "Tourbillion" paātrinās ātrāk nekā piecās sekundēs, līdz 300 km/h – mazāk nekā 10 sekundēs, bet ātrumu 400 km/h tas sasniedz pēc 25 sekundēm, kas ir par 7,6 sekundēm ātrāk nekā "Chiron" modelim. Turklāt hibrīda sistēma ļauj līdz pat 60 kilometrus nobraukt arī simtprocentīgi elektriskajā režīmā, pateicoties 25 kWh akumulatoram.

Lai arī jaunā modeļa spēka agregāts ietver vairāk komponentu, tas kopumā ir vieglāks nekā priekšteča W16 motors ar četrām turbīnām. Jaunais V16 dzinējs sver tikai 252 kilogramus, bet superauto pašmasa ir 1995 kilogrami.

"Bugatti" uzsver, ka jaunais "Tourbillion" ir ietilpīgāks par priekšteci un ir arī komfortablāks garākiem pārbraucieniem. Tomēr par to pārliecināties nevarēs nemaz tik drīz – pirmie klienti savus spēkratus saņems tikai 2026. gadā. Jaunais modelis maksās 3,8 miljonus eiro un tiks izgatavots 250 vienību ierobežotā sērijā. Salīdzinājumam: iepriekšējais "Chiron" modelis maksāja no 2,4 miljoniem eiro un tika izgatavots 500 eksemplāros.

Seko "Delfi" arī vai vai Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!