Foto: Publicitātes foto

"Toyota" jaunās paaudzes flagmanis – "Camry" sedans – ieguvis jauna veidola ārējo dizainu un modernizētu interjeru, un tagad ir ieradies arī Latvijas tirgū, kurā atšķirībā no citiem pasaules tirgiem būs pieejams vairs tikai hibrīda modifikācijā.

Jaunā "Camry" modeļa veidols radīts "Toyota CALT"Y dizaina studijā ASV. Būtiskākās pārmaiņas redzamas priekšpusē, kas veidota āmurhaizivs galvas formā. Šeit realizēta "Toyota" jaunā dizaina valoda, kuras principi iedzīvināti arī modeļu "Prius" un "C-HR" jaunākajās versijās.

"Toyota Camry Hybrid 230" hibrīda sistēmu veido ietilpīgāks litija jonu akumulators un 2,5 litru četru cilindru benzīna dzinējs. Sistēmas kopējā jauda modernizācijas rezultātā ir palielināta par 6% – līdz 230 ZS. Savukārt degvielas patēriņš un CO2 izmeši samazināti attiecīgi līdz 4,8 l/100 km un 109 g/km (WLTP kombinētajā ciklā). Paātrinājumam no 0 līdz 100 km/h nepieciešamais laiks ir samazināts no 8,3 līdz 7,2 sekundēm.

Jaunais "Camry" ir aprīkots ar jaunākās paaudzes "Toyota Smart Connect" multimediju sistēmu un 12,3 collu skārienekrānu. Viedtālruni multimediju vidē var integrēt, izmantojot bezvadu "Apple CarPlay" un "Android Auto" savienojumu vai kādu no piecām USB pieslēgvietām, ko var lietot arī viedierīču uzlādei. "Camry" standarta aprīkojumā ietilpst arī viedtālruņa bezvadu uzlādes paliktnis.

"Camry" tiek piedāvāts ar jaunākās paaudzes "Toyota Safety Sense" drošības sistēmu komplekss. To paplašinātais darbības rādiuss ļauj automobilim uz ceļa pamanīt vēl vairāk transportlīdzekļu, citu satiksmes dalībnieku un objektu. Līdz ar to pirmssadursmes sistēmas (Pre-Collision Assist (PCS)) atbalsts vadītājam pilsētas satiksmē ir vēl efektīvāks.

Jaunums "Camry" drošības sistēmu klāstā ir ārkārtējās stūrēšanas asistents "Emergency Steering Assist". Tā ir sistēma, kas maigi piebremzē un viegli piestūrē, ja ceļa malā pamana stāvam transportlīdzekli vai ejam gājēju, ko nepieciešams apbraukt drošā attālumā. No savas joslas "Camry" šī manevra laikā neizbrauc.

Vēl viens papildinājums drošības jomā ir uzlabotā adaptīvā kruīza kontrole (Dynamic Radar Cruise Control (DRCC)). Ar pagrieziena signāliem sajūgtā sistēma dod pirmo paātrināšanās impulsu, tiklīdz vadītājs ieslēdz virzienrādītāju un gatavojas sākt apdzīšanas manevru. Tāpat DRCC ātrāk pamana transportlīdzekli, kurš nogriež ceļu, tāpēc "Camry" pabremzē vienmērīgāk. Bet uzlabotais ceļa atpazīšanas asistents labāk pielāgo ātrumu pirms pagrieziena.

Vēl pie jaunajām drošības un vadītāja atbalsta funkcijām pieskaitāma ārkārtējās apstāšanās sistēma (Emergency Driving Stop System (EDSS)). Tā darbojas, kad ir aktivizēts joslas ieturēšanas asistents (Lane Trace Assist). Gadījumā, ja vadītājs ilgāku laiku nav stūrējis un spiedis akseleratora vai bremžu pedāli, EDSS pievērš viņa uzmanību ar akustiskiem un vizuāliem brīdinājuma signāliem. Ja vadītājs uz tiem nereaģē, sistēma vienmērīgi samazina ātrumu, aptur automobili un ieslēdz avārijas gaismas.

Jaunais "Toyota Camry" jau ir pieejams zīmola pārstāvju salonos, un modeļa sākuma cena Latvijā ir 38 600 eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!