Foto: Shutterstock

Autovadītāji no neveiklākajām situācijām un no sarežģītākajiem ceļa posmiem galvenokārt norāda krustojumus, liecina Drošas braukšanas skolas (DBS) veiktā autovadītāju aptauju. Arī drošas braukšanas eksperti atzīst, ka krustojums ir vieta ar paaugstinātu bīstamību.

Autovadītāji norāda uz krustojumiem, kur satiksme ir intensīva un bieži veidojas bīstamas situācijas ar vai bez ceļu satiksmes negadījumiem. Tāpat tiek nosaukti krustojumi, kur klibo satiksmes organizācija, un autovadītājiem ir neizprotama tā pārbraukšana, tādējādi radot satiksmes traucējumus.

Būtisks apstāklis ir tas, ka bieži uz ceļa nav horizontālā apzīmējuma, kas atvieglotu braukšanu ceļa posmā vai krustojumu pārbraukšanu. Vai arī uz ceļa ir pārāk daudz apzīmējumu un ceļa zīmes, kas mulsina vadītājus.

Tāpat konstatēts, ka autovadītāji bieži ir piemirsuši elementāras ceļu satiksmes noteikumu prasības, kā, piemēram, luksoforu papildsekcijas nozīme, nevienādas nozīmes ceļu krustojumu pārbraukšanas kārtība un pasažieru sabiedriskās joslas izmantošana. Tas nozīmē, ka nepieciešama vispārēja ceļu satiksmes noteikumu izskaidrošana ar plašsaziņas informācijas sniedzēju palīdzību, autoskolām jāorganizē apmācība ne tikai lielām organizācijām, bet arī mazajiem uzņēmumiem.

Konkursam bija aktivizējušies ne tikai galvaspilsētas autovadītāji, bet arī no Latvijas pilsētām, norādot nejaukus krustojumus arī ārpus apdzīvotām vietām. Autovadītāji ir atsaucīgi, un ir vadītāji, kuri pat piedāvā savu risinājumu konkrētajiem krustojumiem.

Tas, ka daudzi autovadītāji norāda vienu un to pašu krustojumu, nozīmē, ka problēma ir būtiska. DBS apkopos šo informāciju un sniegs skaidrojumu autovadītājiem par krustojumu pareizu pārbraukšanas kārtību. DBS arī informēs attiecīgās institūcijas par bīstamām situācijām.

Turpmāk sīkāk tiek apskatītas konkrētas biežāk minētas bīstamas vietas. Kā viens no bīstamākajiem krustojumiem tiek minēts Vienības gatves, Jelgavas ceļa un Tīraines ielas krustojums. Nevienādas nozīmes ceļu krustojums, kur ir intensīva satiksme pa galveno ceļu, kas ir ar vairākām joslām vienā virzienā, kā arī intensīva satiksme uz mazāksvarīgāka ceļa, no kura tiek veikta nogriešanās pa kreisi. Šajā krustojumā autovadītājiem nav neskaidrības, kā to pārbraukt, bet ir apgrūtināti pārbraukt to no Jelgavas ceļa virziena, veicot kreiso pagriezienu uz Vienības gatvi. Šajā krustojumā pareizākais risinājums no organizācijas viedokļa – jāveido krustojumus, kur kustība notiek pa loku. Neveiksmīgāks, bet lētāks risinājums ir izveidot to par regulējumu krustojumu.

Vēl autovadītāji bieži pieminēja Ķengaraga un Maskavas ielas krustojumu. Tas ir regulējams krustojums, kur autovadītāji, kuri atrodas uz Maskavas ielas, bieži veic apgriešanās braukšanai pretējā virzienā. Izveidojas satiksmei traucējošas situācijas ar vadītājiem, kuri nogriežas pa kreisi. No satiksmes drošības viedokļa, pareizi manevrus būtu veikt pa garāko trajektoriju. Bet vadītāji tos veic gan pa garāko, gan pa īsāko trajektoriju. Lai neradītu šīs traucējošās situācijas, kādā no virzieniem nepieciešams aizliegt šos manevrus, norāda DBS autoskolas pasniedzējs Māris Krauze.

Par neskaidrām vai mulsinošām satiksmes situācijām ziņo šeit: csn.dbs.lv/lv/zinot

(Ja neizdodas pievienot informāciju caur norādīto linku, rakstiet uz epastu: info@dbs.lv)

Iesūtītie video un foto tiks izvietoti speciāli izveidotājā DBS mājas lapā csn.dbs.lv.

Interesantākās satiksmes situācijas tiks apkopotas un publicētas portāla "Delfi" sadaļās "Auto" un "Aculiecinieks".

Projekta partneri:

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!