Foto: Publicitātes foto

"Audi" turpina uzsākto elektrifikāciju, prezentējot otru modeli no "e-tron" saimes. "Audi e-tron Sportback" ir dinamiska SUV kupeja, kas piedāvā līdz pat 300 kW jaudas un nobraukšanas distanci ar vienu akumulatoru uzlādi līdz 446 kilometriem. "Audi e-tron Sportback" Latvijā būs pieejams 2020. gada pavasarī.

Automobiļa digitālie "matrix LED" priekšējie lukturi ir jauns elements, kas tagad pirmo reizi pieejams sērijveida ražošanas modelim. Šo lukturu gaisma tiek sadalīta nelielos pikseļos un to iespējams kontrolēt ar augstu precizitāti. Tādējādi šauros ceļa posmos tiek uzlabota noturēšanās savā braukšanas joslā, norādot automobiļa pozīciju joslā.

"Audi e-tron Sportback" apvieno ietilpīga SUV jaudu ar četrdurvju kupejas eleganci un elektriskā automobiļa progresīvo raksturu. Tas ir 4,9 metrus garš, 1,9 metrus plats un 1,6 metrus augsts.

Apvienojumā ar "S line" eksterjeru un virtuālajiem ārējiem atpakaļskata spoguļiem tas sasniedz pirmšķirīgu – 0,25 – pretestības koeficientu, kas ir vēl labāks nekā standarta "Audi e-tron" modelim. Tas galvenokārt panākts ar kupejas virsbūves formu.

WLTP ciklā SUV kupeja ar vienu akumulatoru uzlādes reizi spēj nobraukt 446 kilometrus. Aptuveni desmit kilometri no šīs palielinātās distances salīdzinājumā ar "e-tron" iegūti, pateicoties aerodinamikai krietni labvēlīgākai virsbūvei.

"Audi" pirmo reizi sērijveida ražotā automobilī piedāvā digitālos "matrix LED" priekšējos lukturus kā augstākā līmeņa aprīkojumu. Šo lukturu gaisma, kas tiek sadalīta sīkos pikseļos, spēj ceļu izgaismot augstā izšķirtspējā. Šie lukturi ir balstīti uz DMD (digitālas mikrospoguļa ierīces) tehnoloģiju, tā tiek izmantota arī lielā daļā video projektoru. Tās pamatā ir neliela mikroshēma, kas satur vienu miljonu mikrospoguļu, kura katra malas garums ir vien dažas milimetra simtdaļas. Ar elektrostatiskā lauka palīdzību katru mikrospoguli iespējams sagāzt līdz pat 5000 reižu sekundē. Atkarībā no uzstādījumiem LED gaisma caur lēcām tiek novadīta uz ceļu vai absorbēta, lai aptumšotu gaismas stara zonas.

"Audi e-tron Sportback" digitālie "matrix LED" lukturi, kas papildu aprīkojumā būs pieejami 2020. gadā, veic vairākus uzdevumus. Digitālā apgaismes sistēma ne tikai nodrošina līkumu, pilsētas ielu un lielceļu izgaismošanu ar tuvo gaismu pirmšķirīgo precizitāti, bet tā arī nodrošina tālās gaismas, ar vēl lielāku precizitāti aptumšojot pretim braucošos transportlīdzekļus. Taču galvenokārt tā nodrošina inovatīvas funkcijas, tostarp joslu un orientēšanās gaismas. Lielceļos joslas gaisma rada gaismas paklāju, kas skaidri izgaismo autovadītāja joslu un dinamiski pielāgojas, kad autovadītājs maina joslas. Tādējādi tiek veicināta drošība uz ceļa. Turklāt orientēšanās gaisma izmanto aptumšotas vietas, lai parādītu automobiļa pozīciju joslā, tādējādi atbalstot drošu braukšanu joslā – jo sevišķi uz šauriem ceļiem vai lielceļu remontu zonās. Marķēšanas gaismas funkcija tiek izmantota apvienojumā ar papildu aprīkojumā pieejamo nakts redzamības asistentu. Gaisma automātiski pievērš uzmanību jebkuram uztvertajam gājējam, tādējādi samazinot riskus, ka autovadītājs nepamanīs gājēju braukšanas joslas tuvumā.

"Audi e-tron Sportback 55 quattro" katra riteņu ass aprīkota ar asinhronu elektromotoru, nodrošinot visu riteņu piedziņu. Ar 360 ZS jaudu un 561 Nm griezes momentu elektriskais apvidnieks no vietas līdz 100 km/h paātrinās 6,6 sekundēs, bet tā maksimālais braukšanas ātrums elektroniski ir ierobežots pie 200 km/h.

Pārslēdzoties no braukšanas režīma "D" uz "S" un pilnībā nospiežot akseleratora pedāli, autovadītājs var aktivizēt "Boost" režīmu. Tajā piedziņa uz astoņām sekundēm rada 408 ZS jaudu un 664 Nm griezes momentu, nodrošinot, ka SUV kupeja no vietas līdz 100 km/h paātrinās 5,7 sekundēs.

"Audi e-tron Sportback 55 quattro" akumulatoru sistēma uzglabā 95 kWh bruto enerģijas (86,5 kWh tīrās enerģijas) un darbojas ar 396 voltu nominālo spriegumu. Kopumā SUV kupeja iegūst līdz pat 30% no nobraukšanas distances, pateicoties rekuperācijai.

Garo distanču maršrutos "Audi e-tron Sportback 55 quattro" ātrās uzlādes stacijās ar līdzstrāvu (DC) iespējams uzlādēt līdz pat 150 kW. Nedaudz mazāk kā pusstundas laikā akumulators sasniedz 80% no savas ietilpības, kas ir pietiekami nākamajam tāla brauciena posmam.

Uzlādi publiskajās AC uzlādes stacijās iespējams veikt ar standarta "Mode-3" kabeli. Tajā pieejama līdz 11 kW jaudas, un to iespējams palielināt līdz 22 kW lielu jaudu ar papildu aprīkojumā nodrošināto otro uzlādes ierīci, kas būs pieejama no 2020. gada vasaras.

Ar 2,9 metru riteņu garenbāzi "Audi e-tron Sportback" nodrošina vietu pieciem braucējiem un viņu mantām. Jumta augstums aizmugurē ir vien par 20 milimetriem zemāks salīdzinājumā ar "Audi e-tron". Kopā ar 60 litru lielu nodalījumu zem priekšējā pārsega, kurā atrodas arī automobiļa instrumentu komplekts un uzlādes kabelis, automobilis piedāvā 615 litrus lielu bagāžas ietilpību. Aizmugurējo sēdekļu atzveltņu noliekšana palielina bagāžas ietilpību līdz 1655 litriem.

Tāpat kā "Audi" lielizmēra klases modeļos, "Audi e-tron Sportback" arī piedāvā MMI skārienjutīgo pārvaldes sistēmu ar diviem ekrāniem. Augšējā 12,1 collas skārienjutīgajā ekrānā autovadītājs kontrolē informācijas un izklaides sistēmu, telefoniju, navigāciju un īpašos "e-tron" uzstādījumus. Apakšējais 8,6 collu ekrāns tiek izmantots, lai ievadītu tekstu un pārvaldītu ērtību funkcijas un klimata kontroli. "Audi e-tron Sportback" standarta aprīkojumā iekļauta arī "Audi" virtuālā vadītāja informācijas sistēma ar 12,3 collu displeju.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!