Foto: Publicitātes foto

"Audi" prezentējis tā nākotnes elektriskā "A6" nākamo modeli – luksusa klases "Avant" konceptauto. Uzņēmums ar četriem riņķiem pirmo "Audi A6" pilnībā elektrisko konceptauto prezentēja gandrīz pirms gada Šanhajas autoizstādē.

Uz ražošanu orientētais "Audi A6 Avant e-tron" koncepta automobilis tagad ilustrē nepārprotamu dizainu elektriskajam laikmetam, jaunas piedziņas tehnoloģijas un "Audi" tradicionālā dizaina sintēzi ar "Avant" virsbūvi. Jaunajam automobilim paredzēta arī ātra uzlāde ar jaudu 270 kW – tas varēs iegūt pietiekami daudz enerģijas 10 minūšu laikā, lai nobrauktu līdz pat 300 kilometriem.

Tāpat kā "Audi A6 e-tron" konceptauto, kas tika prezentēts 2021. gadā, arī "A6 Avant" ir balstīts uz PPE elektroauto platformas, kas izstrādāta "Audi" vadībā. Automobiļa virsbūve, kas ir 4,96 metrus gara, 1,96 metrus plata un 1,44 metrus augsta, to ievieto luksusa klasē.

Tādi elementi kā noslēgta "Singleframe" radiatora reste un nepārtrauktā gaismas josla aizmugurē norāda uz tā radniecību ar citiem elektriskajiem "Audi" spēkratiem "e-tron" saimē. "Audi A6 Avant e-tron" konceptauto dizains norāda uz nākotnes "Audi" modeļiem un sniedz mājienus par to, cik dinamiski un eleganti izskatīsies elektrisko automobiļu luksusa klase.

Ar "A6" emblēmu šis koncepta automobilis izceļ tā vietu zīmola biznesa klasē. Šī automobiļu saime pārstāvējusi zīmolu segmentā ar vienu no pasaulē lielākajiem tirdzniecības apjomiem kopš 1968. gada (līdz 1994. gadam kā "Audi 100"). "Avant" modeļi šajā saimē bijuši pieejami kopš 1977. gada, sniedzot revolucionāru universāļu interpretāciju. "Avant" ir no "avant garde" aizgūts termins, ko 1995. gada "Audi" reklāmas sauklis lika iegaumēt daudziem: skaistus universāļus sauc par "Avant".

Nākotnē "Audi A6 e-tron" varēs ar pilnu akumulatora uzlādi nobraukt līdz pat 700 kilometriem (saskaņā ar WLTP standartu) atkarībā no piedziņas sistēmas un modeļa varianta. Un modeļa saimes jaudīgākie pārstāvji paātrinājumu no 0 līdz 100 km/h uzņems mazāk nekā četrās sekundēs.

"Audi A6 Avant" aizmugurējā daļa to padara par ietilpības čempionu. Šo titulu attaisno arī piedziņas sistēma un akumulatora tehnoloģija. Ar savu 800 voltu sistēmu un uzlādes jaudu līdz pat 270 kW tas var iegūt pietiekami daudz enerģijas ātrās uzlādes stacijā vien 10 minūšu laikā, lai nobrauktu aptuveni 300 kilometrus. "Audi A6 Avant e-tron" koncepta divi elektromotori spēj nodrošināt 350 kW kopējo jaudu.

Pamatojoties uz tā izmēriem, "Audi A6 Avant e-tron" konceptauto skaidri pārstāv augstākās klases segmentus, tāpat kā pašreizējie "Audi A6" un "A7" sērijas modeļi. Lielie 22 collu diski, īsās pārkares un dinamiskā jumta līnija piešķir "Avant" proporcijas, kas nepārprotami atgādina sporta auto.

Aerodinamikai vienmēr ir bijusi nozīmīga loma "Audi" ilgajā panākumu vēsturē luksusa klasē: "Audi 100" (C3 – rūpnīcas indekss) savulaik bija visu klašu aerodinamikas čempions. Pateicoties tā leģendārajam gaisa pretestības koeficientam 0,30, "Audi" jau 1982. gadā bija krietni pārspējis savus konkurentus. "Audi A6 e-tron" konceptauto šajā veiksmes stāstā ir iesācis jaunu nodaļu – "Sportback" šis koeficients ir tikai 0,22, kas pirmo reizi ir tik zemu elektrisko C segmenta auto vidū. "Avant" gaisa pretestības koeficients ir tikai par 0,02 vienībām lielāks.

"Digital Matrix LED" priekšējie lukturi sasniedz gandrīz kinematogrāfisku kvalitāti. Ja "Audi A6 Avant e-tron" koncepta auto akumulatora uzlādes laikā tiek novietots iepretim sienai, autovadītājs un pasažieri var spēlēt uz tās projicētu videospēli.

Bez digitālajiem "Matrix LED" gaismekļiem, ir arī virkne citu gaismas tehnoloģiju. Abās auto pusēs ir iebūvēti trīs mazi, augstas izšķirtspējas LED projektori. Tiklīdz durvis tiek atvērtas – mazi, paplašināti, dinamiski apgaismojuma efekti sveicina pasažierus ar vēstījumiem viņu izvēlētajā valodā. Šie projektori uz zemes parāda arī brīdinājuma simbolus – lai, piemēram, brīdinātu velosipēdistu, ka tūlīt atvērsies automašīnas durvis. Vēl četri augstas izšķirtspējas LED projektori, kas neuzkrītoši iestrādāti automobiļa stūros, rada pagrieziena signālu projekcijas.

PPE platforma ir izstrādāta īpaši akumulatoru elektriskās piedziņas sistēmām, un tāpēc var pilnībā izmantot visas šīs tehnoloģijas priekšrocības. Nākotnes PPE autoparka galvenais elements ir akumulatoru modulis starp asīm, kas "A6 e-tron" koncepta "Avant" versijā nodrošina aptuveni 100 kWh ietilpību. Izmantojot visu transportlīdzekļa bāzi, ir iespējams sasniegt salīdzinoši plakanu akumulatoru izkārtojumu. Tas nozīmē, ka šo vienoto platformu būs iespējams izmantot gan automobiļiem ar augstu klīrensu, gan automašīnām ar izteikti dinamisku un sportisku konstrukciju, piemēram, "Audi A6 Avant", bez izmaiņām pamata konstrukcijā.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!