'Audi' prezentējis elektromobiļa prototipu bezceļu braukšanai
Foto: Publicitātes foto

"Audi" kā ceturto papildinājumu konceptautomobiļu klāstam un kā sauszemes transporta nākotnes vīziju prezentējis elektrisku bezceļa konceptautomobili "Audi AI:Trail quattro". Tas ietver daudzpusīgu konceptu ilgtspējīgai mobilitātei bezceļa apstākļos. Šis prototips ir papildinājums jau pazīstamajiem "Audi" konceptiem "Aicon", "AI:ME" un "AI:Race".

Četrvietīgais "AI:Trail quattro" apvieno automatizētās braukšanas sistēmu ar bezceļa braukšanas spējām. Automobiļa salonu aptverošais stikls sniedzas līdz pat zemei, piedāvājot vēl nebijušu redzamību. Savukārt ietilpīgā akumulatoru kapacitāte nodrošina pietiekamu distanci pat tad, ja autovadītājs atrodas tālu no uzlādes stacijām.

"Trail" (taka) automobiļa nosaukumā norāda uz aicinājumu doties dabas izpētē, tāpēc automobilī nav lielu ekrānu – to vietā ir plaša stikla virsma, kas sniedz iespēju vērot apkārt notiekošo.

Ar "AI:Trail" "Audi" rada iespēju savam nākotnes automobiļu pielietojumam iekļaut arī bezceļa braukšanu. Šis automobilis ir aprīkots ar četriem elektromotoriem, asistētas un automatizētas braukšanas sistēmām, kā arī pastāvīgo visu riteņu piedziņu "quattro".

Automobiļa litija jona akumulators bez atkārtotas uzlādes ļauj nobraukt 400 līdz 500 kilometru, braucot pa ceļiem vai viegliem bezceļiem. Neizbraucamos apvidos, kur gandrīz pastāvīgi pacelto riteņu izspolēšana vien paredz augstāku enerģijas patēriņu, nobraucamā distance joprojām ir iespaidīga – 250 kilometri. Lai sasniegtu šīs prasības, automobiļa maksimālais ātrums ierobežots līdz 130 km/h. Maksimālā elektromotoru jauda ir 320 kilovati (430 ZS), bet maksimālais griezes moments – 1000 ņūtonmetri.

Pateicoties 34 centimetru augstam klīrensam, šis automobilis spēj pārvarēt pat pusmetru dziļus ūdens šķēršļus. "Audi AI:Trail" virsbūve veidota no tērauda, alumīnija un oglekļa šķiedras kombinācijas. Tādējādi auto svars, par spīti augstas ietilpības akumulatoriem, ir vien 1750 kilogrami.

Priekšējais stikls apvijas apkārt automobiļa priekšpusei, līdzīgi kā helikoptera salonam. Līdz ar to pasažieriem ir netraucēts skats uz ceļu gan priekšpusē, gan automobiļa aizmugurē. Turklāt ne tikai priekšpuse un sāni ir caurredzami un pārklāti ar stiklu, arī gandrīz viss jumts, sākot no priekšējā stikla augšas līdz pat aizmugurējam spoilerim, nodrošina skaidru skatu uz debesīm.

"AI:Trail quattro" ir ceturtais modelis starp konceptautomobiļiem ar elektriskās piedziņas sistēmu, no kuriem pirmais bija "Audi Aicon", kas tika prezentēts Frankfurtē 2017. gadā. Šim luksusa klases automobilim, kas galvenokārt paredzēts automatizētai garo distanču braukšanai, ar debiju Peblbīčā 2018. gadā sekoja sacīkšu trasei paredzētais "Audi PB18 e-tron". Tieši pirms šī gada Frankfurtes autoizstādes šim automobilim tika dots jauns nosaukums ar vienoto "AI" priedēkli, lai norādītu, ka tas ir daļa no šīs saimes. Tagad "PB18 e-tron" ir pazīstams kā "AI:Race", izceļot šī elektriskā sporta automobiļa mērķi.

Trešais sērijas automobilis – "Audi AI:ME" –, kas šogad tika prezentēts Šanhajas autoizstādē, ir automatizētās braukšanas pilsētas automobilis, kas paredzēts metropolēm visā pasaulē. "Audi AI:ME" ļauj pasažieriem neuztraukties par sastrēgumiem, piedāvājot savienojamību un daudzpusīgu izklaides un informācijas pakalpojumu klāstu. Automobilis palīdzēs tajā pavadīto laiku padarīt tik lietderīgu un patīkamu, cik vien iespējams.

Source

DELFI Auto

Tags

Audi Frankfurtes autoizstāde
Pamanījāt kļūdu?
Iezīmējiet tekstu un nospiediet Ctrl + Enter!

Stingri aizliegts DELFI publicētos materiālus izmantot citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai jebkur citur, kā arī jebkādā veidā izplatīt, tulkot, kopēt, reproducēt vai kā citādi rīkoties ar DELFI publicētajiem materiāliem bez rakstiskas DELFI atļaujas saņemšanas, bet, ja atļauja ir saņemta, DELFI ir jānorāda kā publicētā materiāla avots.

Comment Form