Foto: Publicitātes foto

"Audi e-tron" pirmizrāde 2018. gadā aizsāka četru riņķu zīmola elektrisko nākotni. Tagad jaunais "Audi Q8 e-tron" ir gatavs turpināt šī elektriskā pioniera veiksmes stāstu. Augstākās klases elektriskajam SUV un krosoveram ir optimizēta piedziņa, uzlabota aerodinamika, uzlādes efektivitāte un akumulatora ietilpība, kā arī palielināta sniedzamība – līdz 582 kilometriem (WLTP ciklā) SUV un līdz 600 kilometriem (WLTP) "Sportback" versijai.

Kopš iepazīstināšanas ar "Audi e-tron" pirms aptuveni četriem gadiem, tas ir pārdots 150 000 eksemplāros, kā arī "Audi" ir sistemātiski realizējis savu elektrifikācijas plānu. Ražotāja klāstā tagad ir astoņi elektriskie modeļi. Līdz 2026. gadam tādu būs vairāk nekā 20. No 2026. gada tiks prezentēti tikai pilnībā elektriski modeļi.

Abiem virsbūves veidiem ir pieejamas trīs piedziņas versijas. "Audi Q8 50 e-tron" un "Q8 50 Sportback e-tron" ir bāzes modeļi, kas ar diviem elektromotoriem attīsta 250 kW jaudu palielinātas jaudas (boost) režīmā un 664 Nm griezes momentu, kā arī ļauj ar vienu uzlādi veikt līdz 491 km (SUV) un līdz 505 km ("Sportback") WLTP ciklā.

"Audi Q8 55 e-tron" un "Q8 55 Sportback e-tron" attīsta 300 kW jaudu "boost" režīmā un 664 Nm griezes momentu. Nobraukuma rezerve WLTP ciklā ir līdz 582 km SUV versijai un līdz 600 km "Sportback" versijai. Šo versiju modeļu maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 200 km/h.

Flagmaņi "Audi SQ8 e-tron" un "Audi SQ8 Sportback e-tron" ir aprīkoti ar trīs elektromotoriem. "Boost" režīmā tie attīsta 370 kW jaudu un 973 Nm griezes momentu. "S" sērijas modeļu sniedzamība ir līdz 494 km SUV versijai un līdz 513 km "Sportback". To maksimālais ātrums ir ierobežots līdz 210 km/h.

Jaunajiem modeļiem akumulatori ir pieejami ar divu veidu ietilpību. "Q8 50 e-tron" akumulatoram tās ir 89 neto kilovatstundas (95 bruto kWh), savukārt jaudīgākajām "Q8 55 e-tron" un "SQ8 e-tron" versijām ir 106 neto kWh (114 bruto kWh).

Pateicoties akumulatora pārvaldības sistēmas pielāgojumiem, ir palielinājusies arī klientiem pieejamā lietderīgā akumulatora ietilpība. Lieljaudas uzlādes stacijā "Q8 55 e-tron" un "SQ8 e-tron" iespējams lādēt ar jaudu līdz 170 kW. Lielāko akumulatoru iespējams uzlādēt no 10 līdz 80% aptuveni 31 minūtes laikā. Ideālos apstākļos tas ļauj nobraukt līdz 420 kilometriem (WLTP ciklā).
"Audi Q8 e-tron" standarta aprīkojumā ir pieejama "Plug & Charge" funkcija. Saderīgās uzlādes stacijās automobilis pēc uzlādes kabeļa pievienošanas automātiski autorizējas un aktivizē uzlādes staciju.

"Audi Q8 e-tron" ir aprīkots ar aptuveni 40 vadītāja palīgsistēmām. Informāciju par apkārt notiekošo nodrošina līdz pieciem radara sensoriem, piecas kameras un 12 ultraskaņas sensori. Jaunums ir attālinātā stāvvietas palīgsistēma "plus". Ar tās palīdzību "Audi Q8 e-tron" spēj iebraukt pat visšaurākajās stāvvietās, izmantojot "myAudi" lietotni.

"Q8 e-tron" papildu aprīkojumā iekļauti digitālie "Matrix LED" priekšējie lukturi. Braucot pa šoseju, orientiera apgaismojums iezīmē automobiļa atrašanās vietu joslā un palīdz vadītājam droši palikt arī šauras joslas vidū. Pieejamas vēl trīs jaunas funkcijas: pilnveidota satiksmes informācija, joslas apgaismojums ar virzienrādītāju un orientiera apgaismojums uz lauku ceļiem.

Ar 4,915 metru garumu, 1,937 metru platumu un 1,619 metru ("Sportback" modelim) vai 1,633 metru (SUV modelim) augstumu "Q8 e-tron" piedāvā plašumu un komfortu. 2,928 metru garenbāze nodrošina daudz vietas arī aizmugurē sēdošo kājām. Bagāžas nodalījumam ir 569 litru tilpums SUV versijā un 528 litri "Sportback" versijā. Pieejams arī 62 litru priekšējais bagāžas nodalījums.

Jaunos "Audi Q8 e-tron" un "Audi Q8 Sportback e-tron" iepriekšpārdošanā būs iespējams pasūtīt jau šī gada decembra vidū. Savukārt pirmie auto Latvijā ir gaidāmi 2023. gada pavasarī.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!