Foto: Publicitātes foto

Jaudīgāki un ātrāki par visiem līdzšinējiem "RS6" un "RS7": jaunie "Audi RS6 Avant performance" un "RS7 Sportback performance" piedāvā virkni uzlabojumu, kas padara modeļus vizuāli dinamiskākus, bet braukšanu – vēl aizraujošāku. Spēcīgais 4,0 litru V8 biturbo TFSI dzinējs tagad attīsta 630 ZS jaudu un 850 Nm griezes momentu.

"Audi performance" nozīmē vairāk jaudas. Piemēram, lielāka izmēra turbokompresori un no 2,4 līdz 2,6 bāriem paaugstināts turbopūtes spiediens ļauj 4,0 litru V8 biturbo TFSI dzinējam, ar ko aprīkoti "RS6 Avant performance" un "RS 7 Sportback performance", tagad attīstīt par 30 ZS lielāku jaudu un par 50 Nm lielāku griezes momentu nekā bāzes versijām.

Apvienojumā ar astoņpakāpju "tiptronic" transmisiju ar ātrāku pārnesumu pārslēgšanu un "quattro" pastāvīgo pilnpiedziņu, "performance" modeļi var sasniegt ātrumu no 0 līdz 100 km/h nieka 3,4 sekundēs – par 0,2 sekundēm ātrāk nekā "RS6" un "RS7" bāzes versijas. Pilnībā mehāniskais centrālais diferenciālis sadala jaudu starp asīm attiecībā 40:60, bet izslīdēšanas gadījumā automātiski pievada vairāk jaudas tai asij, kurai ir labāka saķere.

Svarīga loma "performance" modeļos ir svara samazinājumam. Izmantojot mazāk izolācijas materiāla, "RS6 Avant performance" un "RS7 Sportback performance" ir ne tikai kļuvuši par astoņiem kilogramiem vieglāki, bet arī priecē īpašniekus ar vēl aizraujošāku skaņu.

Klientiem ir arī iespēja pasūtīt 22 collu vieglmetāla diskus, kas uzlabo bremžu dzesēšanu, kā arī katrs no tiem ir par aptuveni pieciem kilogramiem vieglāks nekā pašreizējie "RS6 Avant" vai "RS7 Sportback" 22 collu diski – šāds 20 kilogramu neamortizētās masas samazinājums ļauj automobilim labāk reaģēt uz akseleratoru.

Abu "performance" modeļu standarta aprīkojumā iekļauta "RS" dinamiskā pakotne. Tajā ietilpst maksimālā ātruma ierobežojuma palielināšana līdz 280 km/h, "quattro" sporta aizmugurējais diferenciālis, kā arī uzlabota dinamiskā visu riteņu stūrēšana. Papildu aprīkojumā pieejama arī "RS" dinamiskā paka "plus", kas papildus "RS" dinamiskās pakas priekšrocībām palielina maksimālo ātrumu līdz 305 km/h, kā arī piedāvā "RS" keramisko bremžu sistēmu, kas ļauj samazināt vēl 34 kilogramus salīdzinājumā ar tērauda versiju.

Jaunajiem "RS6 Avant performance" un "RS7 Sportback performance" ir pieejamas 16 dažādas virsbūves krāsas, tostarp metāliskas un matētas versijas. Vizuālo tēlu var papildināt ar matētas oglekļa šķiedras un melnas krāsas optisko paku un 22 collu diskiem, kas pieejami piecos dažādos dizainos.

Līdzās jau zināmajām "RS" salona dizaina pakām pelēkā un sarkanā krāsā, tagad papildu aprīkojumā pieejami zilas krāsas elementi uz "Alcantara" stūres, paklājiņiem, viduskonsoles, drošības jostām un sēdekļiem. Vēl viena unikāla iezīme ir LED iekāpšanas apgaismojums priekšējās durvīs, kas uz zemes pie automobiļa projicē uzrakstu "RS performance".

Izmantojot jauno "Audi Exclusive" plašo piedāvājumu, klienti var izveidot sava automobiļa dizainu no tūkstošiem pieejamajām individuālajām kombinācijām un radīt paši savu īpašo versiju.

Standarta aprīkojumā iekļautais 12,3 collu "Audi" virtuālās vadītāja informācijas sistēmas displejs piedāvā jaunas funkcijas, tostarp mirgojošu pārnesumu pārslēgšanas indikatoru manuālās transmisijas režīmā, kas norāda optimālo pārnesumu pārslēgšanas laiku – līdzīgi kā autosportā. Ir pieejama arī starta kontrole (t.s. "launch control"), kas ļauj pilnībā izmantot šo spēkratu paātrinājuma potenciālu.

"C8" paaudzes "RS6 Avant performance" un "RS7 Sportback performance" turpina iedibinātās "Audi plus" un "performance" modeļu tradīcijas. Viss sākās 2004. gadā ar "C5" paaudzes "RS6 Avant plus" ar nelielu jaudas palielinājumu, kas tika izgatavots 999 eksemplāru ierobežotā sērijā. Tas bija pirmais "Audi" modelis, kas oficiāli spēja pārsniegt 250 km/h ātrumu.

2008. gadā tirgū nonāca līdz 500 eksemplāriem ierobežotas sērijas "C6" modeļi, kas spēja sasniegt 303 km/h. Sākot ar "C7" paaudzi, "plus" kļuva par "performance" – 2016. gadā tika izlaists "Audi RS6 Avant" un "RS7 Sportback" "performance" ar nedaudz uzlabotu dzinēju, kuru maksimālais ātrums atkarībā no aprīkojuma līmeņa bija ierobežots līdz 250, 280 vai 305 km/h.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!