Foto: Publicitātes foto

Kompānija BMW pirmo reizi publiski parādījusi konceptuālo automobili, kas bija izstrādāts vēl 90. gados un līdz šim tā arī nevienā izstādē netika prezentēts, bet 25 gadus nostāvēja autoražotāja krājumos. Turklāt šobrīd "ZBF 7er" prototips ir aktuālāks nekā jebkad, jo demonstrē, ka doma atgriezties pie milzīga radiatora dekoratīvā režģa ar vertikālajām "nāsīm" mūsdienu BMW modeļos nebūt nav pēdējo gadu ideja.

Konceptuālais automobilis "ZBF 7er" tika izgatavots 1996. gadā un bija paredzēts kā priekšvēstnesis BMW 7. sērijas limuzīnam, kas ražošanā nonāca piecus gadus vēlāk – 2001. gadā – ar rūpnīcas indeksu E65, nomainot trešās paaudzes 7. sērijas modeli (E38), kas ražošanā bija no 1994. gada.

Konceptam sānu logi ir veidolā, kā pēc tam sērijveida 7. sērijas limuzīnam, kā arī dažādi futūristiski elementi, piemēram, izbīdāmie durvju rokturi un miniatūras videokameras sānskata spoguļu vietā.

Tomēr būtiskākā atšķirība, ka šis 1996. gada koncepts paredzēja BMW markai pāriet uz vertikālo radiatora dekoratīvo režģi, kā šīs markas 30. gadu spēkratiem. Tomēr šo drosmīgo ideju vācu autoražotājs realizēja 25 gadus vēlāk – līdz ar jauno 4. sērijas modeli, un šis jaunais dizaina elements auto entuziastu vidū ticis vērtēts neviennozīmīgi.

"ZBF 7er" ir pilnvērtīgs automobilis, jo atšķirībā no daudziem citiem izstādēm paredzētajiem konceptiem šis ir arī braukšanas kārtībā. 90. gados 20 collu riteņi sērijveidā vieglajiem automobiļiem nebija, tādēļ šim prototipam riepas tika izgatavotas pēc individuāla pasūtinājuma un protektora zīmējums tajās izgriezts manuāli. Tāpat šajā prototipā iestrādāta "iDrive" multimediju sistēma, kas pēc tam debitēja 7. sērijas modelī un bija pirmā tik progresīvā sistēma autobūvē.


Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!