Foto: Publicitātes foto

"BMW XM" ir zīmola jubilejas gada galvenais notikums, un tas ir arī pirmais "BMW M" oriģinālais modelis kopš "BMW M1" radīšanas.

"BMW XM M Hybrid" piedziņas sistēmas kopējā jauda ir 653 ZS, ko rada iekšdedzes dzinēja ar jaudu līdz 489 ZS un elektriskās piedziņas sistēmas ar jaudu līdz 197 ZS kombinācija. Tā pamatā ir jaunizstrādāts V8 motors ar modernāko "M TwinPower Turbo" tehnoloģiju. Astoņu cilindru dzinējam palīdz elektromotors, kas integrēts astoņu pakāpju "M Steptronic" transmisijā. Piedziņas sistēma nodrošina maksimālo kopējo griezes momentu 800 Nm.

Ar "M Hybrid" pogu uz centrālās konsoles var izvēlēties vienu no trim darbības režīmiem – hibrīda, "eControl" un elektrisko režīmu, kas paredzēts braukšanai ar nulli emisiju, braucot ar ātrumu līdz 140 km/h un elektriski veicot maksimālo distanci 82-88 km WLTP ciklā. Tas ir iespējams, pateicoties litija jonu akumulatoram, kas iebūvēts automobiļa apakšdaļā. Kombinētais uzlādes bloks nodrošina maiņstrāvas uzlādi ar jaudu līdz 7,4 kW. Ja tiek izvēlēts "Sport" vai "Sport Plus" režīms, tad piedziņas sistēma darbojas hibrīda režīmā.

Piedziņas duetu veido pilnpiedziņas sistēma "M xDrive", kuras aizmugurējās piedziņas novirzīšana ir īpaši pamanāma "4WD Sport" režīmā. Autovadītāji var izvēlēties arī "4WD Sand" režīmu, kas ir īpaši izstrādāts braukšanai pa kāpām un līdzīgiem segumiem.

Priekšējie lukturi, kas atdalīti divos stāvos, BMW nieru režģis ar zelta krāsas kontūru un nepārtrauktu kontūras apgaismojumu, kā arī lielas gaisa ieplūdes atveres ir priekšējās daļas raksturīgākās iezīmes. Automobiļa sānus akcentē zelta krāsas josla, savukārt aizmuguri – BMW logotipi, kas iegravēti aizmugurējā logā. Standarta aprīkojumā ir uzstādīti 21 collas "M" vieglmetāla sakausējuma diski, bet iespējams izvēlēties arī 22 collas vai 23 collas diskus.

"BMW XM" ārējā dizaina izteiksmīgais stils turpinās arī automobiļa iekšpusē. Standarta aprīkojumā ietilpst "M" daudzfunkcionālie sēdekļi, ceļgalu spilventiņi un modelim pielāgots "M" ādas stūresrats, kā arī "M" specifiska grafika, tostarp BMW izliektā ekrāna un BMW projekcijas (head-up) ekrāna maiņas gaismas.

Interjera pielāgošanai ir pieejami četri dažādi apdares materiāli, kā arī jauna "Vintage" āda instrumentu paneļa un durvju paneļu augšdaļai. Apkārtējais apgaismojums, četru zonu automātiskā klimata kontrole, "Harman Kardon Surround" skaņu sistēma un "Travel & Comfort System" ir arī standarta aprīkojums, savukārt papildaprīkojuma sarakstā ir "Bowers & Wilkins Diamond Surround" skaņu sistēma ar 1500 vatu pastiprinātāju un četriem papildu skaļruņiem jumta zonā.

"BMW XM" vadības panelī uz centrālās konsoles ir modelim pielāgots pogu klāsts, kas ļauj personalizēt braukšanas pieredzi dažādos veidos. Pirmo reizi ir iekļauta "M Hybrid" poga, kas tiek izmantota, lai izvēlētos vēlamo piedziņas sistēmas darbības režīmu. Ir arī "Setup" poga, kas nodrošina tiešu piekļuvi piedziņas sistēmas, šasijas, stūres, bremžu sistēmas, "M xDrive" un bremzēšanas enerģijas rekuperācijas līmeņa konfigurācijas iestatījumiem.

Vēl viena poga ļauj izvēlēties piemērotāko "M" režīmu – kad autovadītājs no noklusējuma iestatījuma "Road" pārslēdzas uz "Sport", autovadītāja palīgsistēmu iejaukšanās tiek ierobežota līdz būtiskākajām funkcijām, kas nepieciešamas sportiskai braukšanai, tāpat kā informācijas ekrānā redzamais saturs.

Papildus jaunajam "BMW XM", 2023. gada rudenī modeļu klāstu papildinās arī īpaša "Label Red" versija. Šis būs "BMW M GmbH" vēsturē visjaudīgākais sērijveidā ražotais automobilis koplietošanas ceļiem, kas summēs 748 ZS sistēmas jaudu ar maksimālo griezes momentu 1000 Nm.

Kā vēsta vācu "AutoBild", tirdzniecībā Eiropā "BMW XM" nonāks nākamā gada aprīlī un maksās no 170 tūkstošiem eiro.

Seko "Delfi" arī Instagram vai YouTube profilā – pievienojies, lai uzzinātu svarīgāko un interesantāko pirmais!